איתור נזילות בבית משותף – הכי טוב לכל הדיירים

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

אחת המערכות החשובות בבית שלנו, זאת בנוסף למערכת החשמל ומערכת הביוב היא מערכת האינסטלציה. מערכת זו מסייעת לנו בעצם לבצע מגוון רחב של פעולות אותן אנו רגילים לבצע במהלך היום יום שלנו כמו למשל שטיפת פנים וצחצוח שיניים בבוקר, הליכה לשירותים, מקלחת חמה בסוף כל יום, הכנת אוכל ומשקאות מסוגים שונים ועוד. בלי מערכת זו החיים שלנו לא היו נראים כמו שהם נראים. יחד עם זאת חשוב להיות מודעים לכך כי בכל מערכת אינסטלציה יכולה להיווצר נזילה. נזילות יכולות להופיע בביוב, במפעלים, בצנרת הביתית וכמובן בבניין משותף. כאשר מתגלה נזילה בבניין משותף צריך קודם להגדיר של מי האחריות לטיפול בנזילה מאחר ולעיתים יש נזילה באחת הדירות אך הצינור הנוזל שייך לבניין.

 

איך ניתן לגלות נזילות בבנין משותף?

על מנת לאתר נזילות בבית משותף יש לשים לב לרטיבויות בחדרי המדרגות, בפנים הבתים וגם במעטפת החיצונית של הבניין. במידה וישנו חשד לנזילה חשוב לברר את מקור הנזילה במהירות האפשרית ולא להזניח את הנושא ולטפל בנזילה בהקדם האפשרי מאחד והזנחה עלולה להביא לנזק משמעותי יותר בעתיד. סימנים לנזילה יכולים להיות שינויי צבע וסימני קילוף שללו, עובש על הקירות, ריחות עזים ועוד. הסימן המשמעותי ביותר אשר יגורם לאיתור נזילות בבית משותף הוא עלייה משמעותית בחשבון המים של הבנין. בדרך כלל זהו הפרמטר העיקרי אשר מדליק נורה אדומה אצל ועדי הבתים המשותפים.

אם כן ניתן לומר כי בעת איתור נזילות בבית משותף יש לשים לב לנקודות הבאות:

  1. חשבון מים גדל ללא סיבה הגיונית.
  2. רטיבויות חצוניות ופנימיות בקירות המבנה.

איך ניתן לאתר את הנזילה ?

בשונה מבעבר, אז היה מאוד מורכב ולא פשוט לאתר נזילות, משום שלא היה מכשור ספציפי ובמקרים רבים היה צורך בעצם לשבור קירות, להיכנס בתוך הצנרת ולהרים מרצפות, היום באמצעות מכשור מתקדם, אפשר לחסוך המון זמן ואת כל הבלאגן הזה ולאתר את מקור הנזילה בצורה סופר מדוייקת. למעשה, נכון להיום מצלמה תרמית היא הדרך הקלה, מהירה וזולה ביותר לאתר נזילות. איתור נזילות בבניין משותף עלול להיות עניין סבוך ביותר מאחר ונזילה יכולה להגיע מכל דירה בבניין וקשה עד בלתי הגיוני לגרום נזק לריצוף או קירות הבניין כאשר אין באמת מושג מהיכן להתחיל ומאיזו נקודה לבדוק. מצלמה תרמית פועלת בטכנולוגייה של אינפרא אדום והיא מסוגלת להבדיל בין טמפרטורות שונות ועל ידי זה היא יכולה לאתר את מקור הנזילה.מה שבעצם צריך לעשות זה להזמין מומחה לאיתור נזילות שיש ברשותו מצלמה תרמית. המומחה מגיע אלינו הביתה, מפעיל זרימה של המערכת החמה, כלומר מזרים מים חמים לתוך הצינורות. לאחר מכו הוא מפעיל את המצלמה ואז לפי ההפרשים של הטמפרטורות שנוצרים אפשר להבין מאיפה הנזילה מגיעה.

מה עושים במידה והתגלתה נזילה?

לאחר איתור נזילה בבניין משותף יש לפנות לועד הבניין ולהעלות את הסוגיה. ישנו הבדל רב בין טיפול בנזילה בביתכם הפרטי, אז ברור לכם כי הנזילה היא באחריותכם ואתם אלו שתשלמו על התיקון, לעומת נזילה בבניין משותף, אז עלולות להתעורר מחלוקות לגבי מהו מקור הנזילה ומיהו האחראי לטיפול ותשלום על הנזילה. הפתרון לסכסוכי שכנים עתידיים על מנת לאתר נזילה בבנין משותף היא לפנות למאתר נזילות אשר תפקידו הוא להגיע לבנין, לאתר את הנזילה ובאיזה חלק של המבנה היא קיימת. המאתר ידאג לספק דו"ח מקצועי אמין בו יציין את פרטי הנזילה ודו"ח זה למעשה יהיה אסמכתא רשמית לגבי מקור הנזילה והגורם האחראי לטיפול בה.

למי לפנות לתיקון נזילה בבניין משותף?

ישנם מאתרי נזילות פרטיים וגם חברות אינסטלציה אשר מתמחות באיתור נזילות. מומלץ לפנות לאחד מהם בהקדם האפשרי ולא לדחות את הטיפול בבעיה מאחר ובעיה רק תגדל, תתרחב ותסב עוד נזק שיעלה יותר כסף לתיקון. כדאי לבחור פנייה למאתר נזילות לא רק על פי הצעת המחיר שתינתן אלא לוודא גם כי מדובר בחברה או אדם פרטי אשר הינם בעלי ניסיון רב בתחום וותק וכן מומלץ לנסות ולקבל המלצות מועדי בתים אשר כדר עבדו עם נותן השירות אותו בחרתם. מאתר הנזילות יסרוק את הבניין ויאתר את מקור הנזילה ולאחר מכן יגיש את דו"ח וועד הבנין יאלץ לקבל הצעת מחיר לתיקון הנזילה.

מי אמור לשלם על תיקון הנזילה?

דו"ח הנזילה מציין מיהו האחראי על הנזילה ועל כן אותו גורם אחראי גם התשלום. לעיתים נוצרת סיטואציה כי אחד מבעלי הדירות הוא האחראי על הנזילה, כך על פי הדו"ח, והוא אינו מוכן לשלם. סיטואציות אלו לעיתים גולשות לטיפול משפטי והליכים משפטיים כך שהדו"ח יכול להוות אסתכתא גם למקרה זה .

איך בוחרים מומחה לאיתור נזילות?

יש כמה דברים שצריכים להנחות אותנו בתהליך הבחירה ביניהם זמינות בעל המקצוע, רמת המקצועיות והידע שלו, האחריות שאנחנו מקבלים על השירות וכמובן המכשור הטכנולוגי שברשותו.

ראו גם: איתור ותיקון נזילות מים | איתור נזילות מתחת לריצוף

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!