איתור נזילות בגג רעפים – כל הסיבות לנזילה בגג הרעפים

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

לגג רעפים יש הרבה יתרונות וזה לא מפתיע שהרבה אנשים בעלי בתים צמודי קרקע בוחרים ברעפים כפתרון. גגות רעפים מספקים לרוב אטימות משום שהם עמידים לרטיבות ואין צורך בחומר אטימה נוסף, הוא יכול לשמש כפתרון לשנים רבות, הוא צובר פחות לכלוך מגג שטוח, אינו דורש תחזוקה מרובה, מבודד חום ונותן לבית מראה כפרי ואסתטי. אך למרות זאת גגות רעפים חשופים לשינויי מזג האוויר כמו קרינה מהשמש, גשמים, רוחות ולחות גבוהה. לכן יש אפשרות שתיווצר נזילה בגג שיכול לגרום לנזק כלכלי כבד שרק חברת אינסטלציה מוסמכת תוכל לטפל בה.

 

כמה סיבות שעלולות לגרום לנזילות בגג רעפים

  • שחיקת הרעפים- הרעפים מכילים חומר איטום ובעקבות פגעי מזג האוויר עלולה להיווצר שחיקה של החומר וחלחול מים פנימה.
  • שברים וסדקים ברעפים- פגיעה ברעפים מכל גורם יכולה לשבור או לסדוק אותם, גם במקרה כזה כמובן שיפגע חומר האיטום וסיכוי סביר שהמים ימצאו את דרכם לתוך חלל הבית דרך השברים והסדקים הללו.
  • תזוזת רעפים- רעפים שלא הונחו כראוי בשלב בניית גג הרעפים, עליה של אדם על הגג או ממזג אוויר סוער יכולה לגרום לרעפים לזוז, במצב כזה יש אפשרות שנזילה תחדור פנימה.
  • לכלוך- נכון שגגות רעפים שנבנו במקצועיות עם שיפוע נכון פחות סובלים מלכלוך מאשר גג שטוח, אבל אם קורה מצב שישנה הצטברות של לכלוך בתעלות הרעפים, זה עלול למנוע מהמים לרדת וליצור רטיבות באזור החסום.

איתור נזילה בגגות רעפים הוא אתגר, הגג לא בנוי כיחידה אחת הוא בנוי בשכבות שמחוברות אחת אל שניה. כאשר חודרים מים בשל הסיבות שציינו, לא בטוח שבאותו מקום תיווצר גם נזילה אלא סיכוי סביר שהנזילה תהיה באזור אחר בגג לכן איתור הנזילה יכול להיות עניין מסובך ולא כדאי להתחיל לפרק רעפים שבורים כדי למצוא את הרטיבות או הנזילה.

אם יש נזילה בחלל הבית ושמעליה יש גג רעפים יש לטפל באופן מידי בבעיה ובמרבית התקלות מאוד מסוכן לבצע אותן לבד, ניסיון באיתור הנזילות בגג רעפים לא ע"י איש מקצוע יכול להיות סכנת חיים ממשית. בנוסף, התיקון מחייב ניסיון רב, ציוד מקצועי רחב וידע. אנשי המקצוע שמתמחים באיתור נזילות מגג רעפים עוסקים בתחום איטום הגגות וחשוב שיכירו את סוג הרעפים, התכונות העיקריות שלהם, מהן הסיבות הנפוצות שבגללן יש נזילה והבנה רחבה בפתרונות האיטום האפשריים. לכן, במקרה וישנה נזילה חשוב לדעת מהו סוג הרעפים הקיים ולנסות ולבקש המלצות על איש מקצוע המתמחה ברעפים הרלוונטיים.

בעבר איתור נזילה בגג רעפים הייתה בעיה מורכבת בהרבה עבור בעלי הנכס. כיום המצב קצת שונה, ישנן אפשרויות מתקדמות על מנת לזהות את הגורם ואין צורך לפרק את כל הגג רק כדי לזהות חור קטן שגורם להרבה בעיות.

אחד הפתרונות המתקדמים לאיתור נזילות בגג רעפים היא מצלמה תרמית. דרך המצלמה ניתן לסרוק את הגג ולקבל תוצאות ממוקדות על הטמפרטורה שבתוך הגג ולהסיק מכך היכן ישנה בעיה ובנוסף מתאפשרת בקלות גם הבנת הסיבה לבעיה. המצלמה מפיקה הדמיה ברורה היכן יש בעיה ובזכות כך אין צורך לפרק את כל הרעפים אלא רק את האזור הנגוע ולטפל בו על ידי איטום מחדש עם חומרים מתאימים. לרוב הסיבה לנזילה היא רק בכמה רעפים בודדים לכן הפתרון שנותנת המצלמה חוסך את הכאב ראש במציאת האזור הבעייתי והרבה זמן בפירוק והרכבת הרעפים.

חשוב לבצע את הבדיקה כמה שיותר מהר משום שאם הטיפול ידחה, סיכוי סביר שנזילה תתפשט ותפגע בחלק גדול יותר של הגג ובשל כך פירוק מאסיבי יותר של הרעפים ובנוסף הנזילה תחדור לחלל הבית בכמויות גדולות יותר ותפגע בציוד בעל ערך. לכן חשוב לא להזניח ולטפל ישר כשמזהים את הנזילה.

 

השיטות לאיטום גגות רעפים

  • חומרי איטום אקרילים במריחה מהווים פתרון במקרים שישנם סדקים ברעפים אבל טווח האטימה שלהם קצר משום שהם פחות עמידים לפגעי מזג אוויר.
  • איטום עם יריעות מתחת לרעפים. הן דורשות פירוק מחדש של הרעפים אבל היריעות חסינות למים מתאימות לכל סוגי הרעפים השונים וגם מאפשרות בידוד תרמי ואקוסטי. עלותן של היריעות יקר בהרבה מחומר האיטום אבל הן הרבה יותר יעילות.
  • החלפת הרעפים הפגומים או הסדוקים ברעפים חדשים.

עלות של תיקון הגג תלוי בכמה משתנים

  • סוג הרעפים- איזה סוג רעפים נהיה צריכים להחליף.
  • שיפוע הגג – אם ישנו שיפוע חד מידי בגג, החלפת הרעפים תהיה מורכבת יותר ובנוסף איש המקצוע יהיה צריך להשתמש בציוד בטיחותי.
  • סיבת הנזילה- האם מדובר ברעפים שנשברו או בחומר איטום אחד.
  • מצב הקונסטרוקציה – האם יש צורך בתיקון נוסף.

מחיר הממוצע לאיתור נזילות בגג רעפים הוא 300 ₪ כולל מע"מ ואם מדובר בתיקון קטן ונקודתי המחיר יעלה 500 – 1000 ₪ כולל מע“מ.

במקרה וישנו צורך בתיקון רציני יותר בגג רעפים המחירים יהיו לפי מטר ריבוע. לאיטום עם יריעות המחיר ינוע בין 200 ₪ ל400 ש"ח למ"ר כולל מע“מ. אם מדובר בתיקון גג רעפים ישן לאחר נזילה המחירים יהיו בסביבות -300 -500 ₪ למ"ר כולל מע"מ.

ראו גם: איתור נזילות בגג | איתור נזילות במבנים

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!