איתור נזילות במצלמה טרמית

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

איתור נזילות במצלמה טרמיתנזילות מים הן דבר נפוץ מאוד שנגרם ממגוון רחב של סיבות. איתור נזילות יכול להיות דבר מהיר שנפתר בקלות, אך לעתים קשה מאוד לאתר את מקור הנזילה. כיום, ישנם מכשירים וכלים שמאפשרים איתור נזילות באופן הטוב ביותר. המכשירים השונים יכולים להיות סיב אופטי, חיישן גז, מכשיר אקוסטי ומצלמה טרמית.

חברת nu-flow, מתמחה באיתור נזילות מים בכלל ובאיתור נזילות במצלמה טרמית בפרט.

 

איתור נזילות – למה זה קורה?

כפי שציינו, נזילות מים נגרמות מסיבות רבות. הנזילות בבית עלולות להגיע מהתקרה, מהקירות, מהדלת או החלונות ובחלק מהמקרים גם מהרצפה. בימי חורף קשים כאשר יש גשמים חזקים, איטום לא טוב של הגג, החלונות או הדלת יכול לגרום לנזילות מים חמורות. למעשה, אם הגג לא אטום בצורה טובה מספיק גשם חזק אחד על מנת לגרום לנזילה מהגג. גם חלונות או דלת שאטומים לא טוב יגרמו לנזילה.

אך, למרות שהדבר נפוץ נזילות מים לא נגרמות רק בעונת החורף בעקבות הגשמים. אחת הסיבות הנפוצות לנזילות בבית היא צנרת ביוב תקולה. כאשר יש תקלה כלשהי בצנרת הביוב, החל מסדק ועד לסתימה רצינית הדבר יכול לגרום לנזילות מים חמורות. הדבר קורה בעיקר בבתים ישנים ובצנרות ישנות. ככל שהבית שאתם גרים בו ישן יותר, הסיכוי להווצרותן של נזילות מים הוא גדול יותר. הסיבה לכך פשוטה- בבתים ישנים בעלי מערכות ישנות וצנרת מים ישנה, האטימה תהיה פחות טובה, הצנרת עלולה להסדק מהר יותר במקרה של חלודה באיזורים השונים ועוד. הבניה הישנה, שנחשבה יעילה ואפקטיבית בעבר, נחשבת לפחות טובה כיום מאחר ויש התקדמות בלתי פוסקת בשיטות הבניה.

 

 

איתור נזילות – מה צריך לעשות? 

במידה וזיהיתם שקיימת נזילת מים בביתכם, חשוב מאוד לאתר את מקור הנזילה במהירות. הזמנת איש מקצוע ברגע שזיהיתם שיש נזילה תחסוך לכם נזקים חמורים שעלולים להגרם בעקבות הנזילה. אם תזהו את הנזילה בזמן תוכלו למנוע תקלות נוספות ותיקונים נוספים ועל ידי כך להמנע מהוצאות מיותרות. אם אתם מתגוררים במבנה ישן, אל תחכו לעונת החורף כדי לגלות שהגג לא אטום מספיק. לפני הטפטופים הבלתי פוסקים על ראשכם בצעו בדיקה של איטום גגות והכינו את הבית שלכם לעונת החורף. כמובן שנזילות רבות נגרמות מצנרת המים לכן לא תמיד איטום הגג ימנע את הנזילה. אז אם אתם חושדים שיש בביתכם נזילת מים מומלץ לעשות בדיקת איתור נזילות. ישנם שני סימנים מרכזיים לכך שיש בביתכם נזילת מים. אחד מהם יהיה כתמי רטיבות. כאשר יש נזילה בביתכם, בפעמים רבות יופיעו כתמי רטיבות באזור הנזילה. אם אתם מזהים כתמי רטיבות או במקרים חמורים אפילו טפטופים, כנראה שיש אצלכם נזילת מים. הסימן השני לגבי המצאותה של נזילת מים בביתכם הוא חשבון מים גבוה מהרגיל. במידה וקיבלתם חשבון מים גבוה מהחשבון אותו אתם רגילים לקבל הדבר יכול להעיד על נזילת מים. נניח והנזילה מתרחשת בעונת החורף ואינכם בטוחים אם היא קרתה בעקבות גשם או בגלל בעיה בצנרת, תוכלו לסגור את ברז המים הראשי ולראות אם שעון המים ממשיך לרוץ. במידה והתשובה חיובית הדבר מעיד על נזילה מצנרת המים.

במידה וזיהיתם את אחד הסימנים חשוב מאוד להזמין איש מקצוע במהירות שיאתר את הנזילה ויטפל בבעיה לפני שייגרם נזק חמור יותר.

איתור נזילות מים בעבר היה משימה לא פשוטה בכלל. על מנת לאתר את מקור הנזילה היה צורך בשבירת הקיר או הרצפה ובחפירה אל הצנרת. כל פעם שהייתה נזילה בבית הדבר היה גורם להרס הבית ולמערכות שונות בו, ולעתים בדיקת איתור נזילות הייתה גורמת לנזקים חמורים. אך כיום זה לא המצב. התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת איתור נזילות מים במהירות ובקלות, ללא צורך בהרס הבית. לכן, כאשר אתם מזמינים איש מקצוע חשוב לוודא שיש בבעלותו את המכשירים המתקדמים שיאפשרו את איתור מקור הנזילה ללא גרימת נזק לביתכם. שלושת המכשירים המתקדמים שיכולים לאתר נזילות ללא הרס יהיו חיישן גז, מצלמה טרמית ומכשיר אקוסטי. שלושת אלה יעידו על איש מקצוע איכותי, אמין ומנוסה.

 

מה זה איתור נזילות במצלמה טרמית?

כפי שציינו, כיום לאנשי המקצוע יש דרכים מגוונות לאתר נזילות. אחת מהדרכים האלה היא מצלמה טרמית. המצלמה הטרמית למעשה עובדת על הפרשי טמפרטורות. תהליך איתור נזילת מים על ידי המצלמה הטרמית יכול לקחת שעות רבות על מנת לאתר את המיקום המדויק. המצלמה הטרמית עובדת באמצעות קרני אינפרא אדום. קרני האינפרא האדומות רגישות לחום ולכן הן מסוגלות לזהות הפרשי טמפרטורה שונים. כאשר איש המקצוע מגיע לאתר נזילות במצלמה טרמית הוא יצטרך קודם כל לחמם את כל המים במערכת המים. לאחר שאיש המקצוע יחמם את המים המים יצטרכו לזרום חמים בצנרת המים. לאחר שהמים החמים זורמים לאורך הצנרת, איש המקצוע יעבור עם המצלמה הטרמית על גבי הקירות או הרצפה, היכן שהנזילה קיימת. המצלמה הטרמית תקלוט את הפרשי הטמפרטורה ותסמן לנו את הטמפרטורות השונות בעזרת צבעים שונים על גבי מסך. במידה ויש נזילה מצנרת המים, המים החמים ידלפו מהצינור והאיזור בו הדליפה קורית יתחמם. על ידי חימום האיזור, המצלמה הטרמית תוכל לזהות את מקום הנזילה. איתור נזילות במצלמה טרמית נחשב לשיטה יעילה מאוד אך יש לה חסרון בולט. כפי שציינו, המצלמה הטרמית עובדת על קרני אינפרא אדום. אינפרא אדום אינו בעל טווח בדיקה ארוך. לכן, הטווח אותו קולטת המצלמה הטרמית הוא טווח קצר מאוד של סנטימטרים בודדים. לכן, במקומות בהם הצנרת עמוקה, כמו החצר או מקומות פתוחים אחרים, מצלמה טרמית לא תהיה אפקטיבית מאחר והיא לא תוכל לקלוט את הפרשי הטמפרטורה השונים. לכן, אם הצנרת שלכם עמוקה, אין באמת חשיבות לאיתור נזילות במצלמה טרמית.

 

 

מי בוחר לבצע איתור נזילות במצלמה טרמית?

מצלמה טרמית היא אחת השיטות הנפוצות ביותר לאיתור נזילות, שמתבצעת ללא הרס המבנה וללא גרימת נזקים. הבחירה להשתמש במצלמה טרמית על מנת לאתר את מקור הנזילה תתבצע על ידי איש המקצוע. איש המקצוע, מבין את השטח ויודע להחליט אם השימוש במצלמה טרמית יהיה אפקטיבי ויעיל על מנת לאתר את הנזילה. כפי שציינו יש עוד דרכים לאתר נזילה כמו חיישן גז או מכשיר אקוסטי. הבחירה באיזה מכשיר להשתמש תלויה באיש המקצוע. מכשיר אקוסטי, לדוגמא, עובד על גלי קול ויודע לזהות קולות של טפטוף לאורך הצנרת. אך השימוש במכשיר זה נחשב לנדיר מאוד ומשתמשים בו לעתים נדירות מאחר ובמקרים רבים הנזילה שקטה ואז מכשיר זה לא מאוד יעיל. חיישן הגז לעומת זאת, עובד על איתור גז בצנרת המים. על מנת לאתר את הנזילה, איש המקצוע ייאלץ לרוקן את הצנרת ממים ולהחדיר לתוכה גז. הגז המוחדר יהיה מורכב מ95% חנקן ו5% מימן, לכן נחשב לגז לא מסוכן וידידותי לסביבה. לאחר שהגז מוחדר למערכת המים, איש המקצוע יעבור עם חיישן הגז לאורך הצנרת ובמידה שיש דליפת גז, חיישן הגז יתריע לנו על הדליפה וכך נדע שבמקום זה יש נזילה. השימוש בחיישן גז הוא יעיל מאוד מאחר והטווח של חיישן זה הוא עמוק מאוד ויכול להגיע עד מטרים רבים אל תוך האדמה. אך אם לא מדובר בצנרת עמוקה, אף איש מקצוע לא יעדיף להשתמש בחיישן זה מאחר ועבודת ההכנה היא קשה ולוקחת זמן רב. עבודת ההכנה כוללת גם את ריקון צנרת המים ממים וגם בדיקה התחלתית שמטרתה לוודא שאין דברים בעומק הצנרת שיכולים לפגוע בטיב העבודה. לכן, במידה ומדובר באיתור נזילות בתוך הבית, בצנרת לא עמוקה, השיטה הטובה והיעילה ביותר תהיה איתור נזילות במצלמה טרמית.

 

איך נמצא שירות טוב עבור איתור נזילות במצלמה טרמית?

על מנת לבצע איתור נזילות במצלמה טרמית עליכם להזמין איש מקצוע. איש המקצוע אותו אתם צריכים הוא אינסטלטור. כמות האינסטלטורים בשוק היא בהחלט גבוהה, אך לא כולם מקצועיים ומנוסים ולא כולם יבצעו את העבודה באופן טוב. לבחירת איש המקצוע יש חשיבות רבה בכל מה שקשור לתקלות בבית בכלל ובאיתור נזילות בפרט. כיצד תאתרו איש מקצוע טוב?

במידה ואין לכם אינסטלטור מומלץ שאתם מכירים או שהומלץ לכם על ידי מכרים, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא סקר שוק. עליכם לבדוק את כל אנשי המקצוע והחברות שנחשבים כאופציה רלוונטית עבורכם מבחינת מחיר, מקום עבודה וזמינות. לאחר שתצמצמו את האופציות הרלוונטיות עבורכם מומלץ ליצור קשר עם כל אחד מאנשי המקצוע ברשימה שלכם. ההיכרות הטלפונית היא שלב מאוד חשוב, בעזרתו תוכלו להתרשם מאופיו של האדם איתו אתם מדברים. בשיחת הטלפון תוכלו לבדוק האם איש המקצוע נשמע חסר סבלנות? האם הוא נשמע מקצועי? האם יש לו תשובות לשאלות שלכם? בשיחה תוכלו לוודא מה הכלים שיש ברשותו על מנת לאתר נזילות. אם התשובה תהיה לא מקיפה ולא חד משמעית, הסיכויים שמדובר בבעל מקצוע לא איכותי. ככל שיהיו בבעלותו של איש המקצוע יותר כלים ומכשירים לאיתור נזילות וככל שהוא יידע להסביר לכם על כל אחד מהם יותר, כך מדובר באדם מקצועי יותר. כמובן, שאחרי שאתם מחליטים על איש מקצוע שנראה לכם איכותי, תמיד אפשר לקרוא עליו מידע ולחפש ביקורות והמלצות על מנת להיות בטוחים שאכן מדובר באדם מקצועי.

בדרך כלל, חברות יהיו מקצועיות יותר מאנשים פרטיים מאחר ולחברות יש גב כלכלי אמיד יותר מאשר לאדם פרטי. בחירת איש מקצוע מתאים היא חשובה מאוד מאחר ויש אנשי מקצוע שיכולים לגרום ליותר נזק מאשר לטיפול בבעיה.

אצלנו בnu-flow תמצאו את אנשי המקצוע המקצועיים והטובים ביותר.

 

כמה עולה איתור נזילות במצלמה טרמית?

קשה לענות על השאלה כמה עולה איתור נזילות במצלמה טרמית מכיוון שלשירותים במצלמה טרמית אין מחיר אחיד. הסיבה לכך היא פשוטה. המחיר לאיתור נזילות נקבע על פי מורכבות הבעיה ולא על פי האופן בו מאתרים את הבעיה. את המחיר הסופי אותו אתם בודקים, תוכלו לבדוק או על פי איתור הנזילה או על פי איתור הנזילה ופתרונה. כמובן שאת המחיר הסופי לא תוכלו לדעת עד אשר איש המקצוע יגיע אליכם ויבין את חומרת הבעיה. אך, יחסית לשאר האמצעים המאתרים נזילות כמו חיישן גז ומכשיר אקוסטי, השימוש במצלמה טרמית הוא הזול ביותר. הסיבה לכך היא שהמצלמה הטרמית היא הדרך המהירה ביותר לאיתור נזילות (בהנחה שהצנרת לא עמוקה מידי). חיישן גז הוא אמצעי שלוקח זמן רב ועבודה ההכנה שלו קשה מאוד ומכשיר אקוסטי נחשב לנדיר ויקר יותר. המצלמה הטרמית מעניקה פתרון מהיר.

 

לסיכום, במידה ויש בביתכם נזילת מים צרו קשר במהירות עם איש מקצוע מתאים על מנת לאתר את הבעיה במהירות המירבית.

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!