איתור נזילות בצנרת תת קרקעית – איך בודקים ומה חשוב לדעת

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

אחת הצרות המעצבנות ביותר שעלולה להופיע ללא התראה מוקדמת היא נזילה. יחד עם זאת, חשוב להבין כי איתור נזילות בצנרת תת קרקעית הוא הרבה יותר מסובך מאשר נזילות בתוך דירה או בית. צנתר תת קרקעית סופגת הרבה מאוד בלאי, הרבה מאוד דברים שאנשים זורקים ומגיעים אל הצנרת ומובילים לכך שהיא תישחק מהר יותר. לכן שצריך לפתור את הבעיה, אין זמן לבזבז ויש לבחור בעל מקצוע אמין, מקצועי ויסודי המומחה באיתור נזילות בצנרת תת קרקעית.

הדרך בה רבים מבעלי הבתים מגלים כי קיימת בביתם נזילה היא כאשר מגיע בתום חודשיים חשבון מים מנופח כאשר ידוע לבעלי הבית כי לא היתה צריכת מים חריגה לעומת חודשים אחרים. קיימים, כמובן, סימנים אחרים המעידים על נזילה ובינהם רטיבות ועובד על הקירות והרצפות אך במידה ומדובר על צנרת תת קרקעית לעיתים לוקח זמן רב עד שהסימנים הפיזיים מתגלים ואלו חשבון המים יכול להדליק נורה אדומה עוד לפני שהם יופיעו. סימנים נוספים לכך שקיימת נזילה תת קרקעית הם ריחות ביוב אשר עולים מתוך האדמה דבר אשר עלול ליצור תשתית לבתי גידול ליתושים ומזיקים אחרים.

איתור נזילות בצנרת תת קרקעית

למי שייכת הצנרת התת קרקעית?

עד שנות ה-90 רוב הצנרות של הביוב והמים היו צנרות ברזל. הן גרמו לבעיות רבות, מאחר ובמשך השנים הן צברו חלודה ובהמשך אף סבלו מנזילות שנוצרו עקב סדקים וחורים בצנרות. אחת הסיבות העיקריות לביצוע איתור נזילות בצנרת תת קרקעית היא למצוא מהו מקור הנזילה, כמובן, אך גם לקבוע למי שייכת הצנרת ומי אמור לשלם את מחיר התיקון.

החוק קובע כי במערכת המים קו גבול הרכוש הפרטי של בעל הבית נקבע במונה המים הכללי ובמערכת הביוב קו הגבול הוא שוחת הביוב הראשונה מחוץ למגרש המגורים. הבחנה זו חשובה ממש על מנת לדעת האם תאגיד המים הוא זה שאמור לשלם עבור התיקון או שמה בעל הנכס.

איך ניתן לבצע איתור נזילות בצנרת תת קרקעית?

חשוב להבין כי עיקר המיקומים בהם ישנה נזילה היא בדיוק בנקודות החיבור בין צנרת המבנה שלך כבעל הנכס ובין מערכת הביוב העירונית. הסיבות לנזילות הן מגוונות: חיבור צנרת בצורה לא נכונה, חדירת שורשי עצים וצמחים וצנרת, חורים וסדקים שנוצרו עם השנים עקב בלאי טבעי, פגיעה בחיבורים עקב תזוזת האדמה באופן טבעי ועוד.

מתי כדאי להזמין איש מקצוע לביצוע איתור נזילות בצנרת תת קרקעית?

ברוב במקרים נזילה בצנרת תת קרקעית תתגלה רק אשר ריח של ביוב מתחיל לעלות לפני השטח או לחילופין כאשר חשבון המים גדל משמעותית ללא שינוי משמעותי בהרגלי הצריכה.

איך מתבצע בפועל איתור נזילות בצנרת תת קרקעית?

איתור נזילות בצנרת תת קרקעית נעזה באמצעות אמצעים אשר יכולים לאתר את מיקום הנזילה ללא גרימת נזק לתשתיות ולמבנה. איתור הנזילה יעשה בדרך כלל על ידי שימוש באחד משני האופציות הבאות:

  1. מצלמה תרמית – המצלמה התרמית נותנת לבעל המקצוע דרך לדעת בוודאות מהו מקור הנזילה על ידי הצגת הנזילה בגווני כחול ואדום. למעשה, הצבעים מציגים את צנרת המים החמים והקרים. היתרון המאוד משמעותי הוא שניתן לאתר את הנזילה ללא פגיעה בבטון, במרצפון או ביצוע חפירות כלשהן.
  2. איתור על ידי שימוש בגז– חיישן הגז מאפשר לבעל המקצוע לאתר את הנזילה עד עומק של 12 מטר מתחת לפני האדמה. שיטה זו נכונה ומתאימה בעיקר ללאיתור נזילות צנרת תת קרקעיות ונזילות במרתפים, במחסנים אשר ממוקמים מתחת לאדמה ועוד. דרך ביצוע הנזילה היא החדרת גז חנקן לתוך הצנרת (הגז אינו מזיק כלל לסביבה) לאחר שהצנרת רוקנה ממים ואז יבצע סריקה עם חיישן הגז. הסריקה תסמן לבעל המקצוע איפה הגז מתפוגג וזו בעצם נקודת הנזילה.

מהי העלות של איתור נזילות צנרת תת קרקעית?

העלות תלויה במספר פרמטרים כמו עונות השנה (העמוסות או שלא), וותק בעל המקצוע, מהו המכשור בו נעשה שימוש ועוד. ניתן לאמר כי עלות איתור נזילה בשימוש בגז תעלה בין 1700-2800 ש"ח ואילו איתור בעזרת מצלמה תרמית תעלה בין 800-2500 ש“ח. כמובן שהעלות משתנה ותלויה ברמת המורכבות של העבודה ושל התקלה והאם התהליך כולל גם שירותים נוספים כמו תיקון הבעיה למשל.

 

איך בוחרים איש מקצוע לאיתור נזילות צנרת ?

כאמור, אחד הדברים הכי חשובים הוא לבחור איש מקצוע המתמחה באיתור נזילות בצנרת. השילוב בין ידע, מקצועיות וכלים טכנולוגים משוכללים יסייע בפתרון הבעיה בזמן המהיר והקצר ביותר. ועוד כמה שאלות ששווה לשאול לפני שאתם בוחרים מומחה לאיתור נזילות צנרת. ראשית כל בדקו את הזמינות של בעל המקצוע. הרי הדבר האחרון שאפשר לעשות עם נזילות באופן כללי הוא להמתין. לכן אם הוא לא זמין עבורכם ביום יומיים הקרובים, זה פחות רלוונטי ואתם צריכים להמשיך לחפש. בנוסף, שווה לבדוק גם האם יש לו את המכשור המתאים, האם הוא מוציא קבלה בסיום השירות, האם האיתור והתיקון כולל או לא כולל אחריות ורק אז לקבל החלטה.

ראו גם: איתור נזילות סמויות | איתור נזילות ללא הרס

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!