איתור נזילות גשם – חשוב להיערך לפני החורף

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

ישנם בעלי בתים או וועדי בית של דירות , אשר אינם מקפידים לבדוק את איטום הגג או המבנה לפני בוא החורף. הבעיה מתחילה, כאשר ישנן נזילות ויש לבצע ניקוי גג, ניקוי מרזבים ואיטום חדש.ישנה סיבה מדוע מומלץ לבדוק את הגג ולבצע את האיטום בסוף הקיץ, היות ואפילו אם יבוצע איתור מי גשמים, כאשר יש לחדש איטום ישן או כשלים באיטום קיים, בחורף זו בעיה בגלל הרטיבות, ההלחמות או הזיפות של הגג. הגג של ביתנו, הוא זה שמגן עלינו, מפני רטיבות, חום וקור וכן, המעטפת של הבית. לעיתים מתגלים סדקים בקירות החיצוניים של מבנים, כך שדרכם חודרים מי גשמים בחורף. כל חברת אינסטלציה מתמחה בנושא של איתור נזילות גשם, כך שניתן יהיה תוך זמן קצר, לזהות את הבעיה.

 

כיצד ניתן למנוע נזק כבד לדירה או לביתכם?

לרוב, הגשם הראשון, הוא זה שמביא את הבשורה של נזילת מי גשמים במבנה. למשל דליפת גג קלה, יכולה להספיק. יש לפעול באופן מידי, היות ומים שמחלחלים בכמויות בגלל גשמי החורף, יכולים לגרום לנזק חמור. ניתן יהיה למזער את הנזקים ולחסוך כסף רב, בתיקון מאסיבי יותר, אם הזנחתם את הנזילה. באמצעות איתור נזילות גשם, ניתן יהיה לראות בדיוק מהיכן מגיע הכשל ולתקן את הבעיה מיד. קירות חיצוניים שיש בהם סדקים, מקורם של סדקים אלה, בגלל בלוקים איטונג או בלוקים רגילים. בשנים הראשונות של בניית מבנה, המעטפת החיצונית של מבנה עוברת שינויים ותזוזות. התזוזות, הן אלה שגורמות לחדירת מי גשמים. איתור נזילות גשם, נעשה באמצעות מצלמה תרמית, אשר יכולה מיד לזהות מים מעל תקרה או בקיר. המצלמה, מבצעת הדמיה תלת ממדית ואחראית על המדידה של הטמפרטורה, כך שניתן לזהות את מה שמתרחש מאחורי קירות. רמת היעילות של איתור נזילות גשם באמצעות מצלמה תרמית היא מהיעילות ביותר.

 

חדירת מי גשם מקירות חיצוניים או מחלונות ומפתחים

כאשר מבצעים בדיקת איתור נזילות גשם, יש לשים לב לפתחים השונים, כגון חלונות ודלתות. כאשר חברה המתמחה בתחום איתור נזילות גשם, מגלה כי מדובר בבעיית איטום, הם יפנו את הלקוחות לחברת איטום שהצוות עובד מולה. האיטום יהיה יעיל, רק אם מדובר על התרמה נכונה של חומרי האיטום לאיטום הקיים במבנה, למשל יריעות ביט ומניות על זפת או חומר איטום שמתאים לחומר איטום אחר אבל מאותה משפחה של חומרי איטום. כאשר הניקוז לקוי, עשויה להיות בעיה של נזילת מי גשמים. הבעיה היא במרזבים פגומים או שהם סתומים בפסולת של עלים חול, אבק וכדומה. יש להיות עם היד על הדופק ולבצע בדיקת איטום בסוף הקיץ, על מנת להכין היטב את ביתכם לחורף נעים וחמים ללא נזילות של מי גשם.

 

הרבה יותר קל לזהות נזילת מי גשמים מאש בעיה באינסטלציה

חברות אינסטלציה מנוסות ומקצועיות, יכולות להבין לפי הסימנים בקירות או בתקרה, כי מדובר בנזילה של מי גשמים. הבעיה הרבה יותר קלה לפתרון, כאשר מתבצע איתור נזילות גשם, מאשר איתור נזילות, כאשר מקור הבעיה היא בצנרת המים. בעיית חדירה של מי גשמים, היא זניחה,אך חשוב שהאיטום יתבצע בימים חמים ולא בימים גשומים ולכן, יפה שעה אחת קודם, לפני בוא הסתיו לבדוק היטב את הכשלים באיטום הבית, אשר כולל איטום גגות, קירות חיצוניים, מרפסות, מרתפים ועוד. כאשר אתם מבחינים בסימנים של מים, עובש וכדומה, יש למהר לפנות לחברת איטום, אשר תבצע איתור נזילות גשם באמצעות מכשור משוכלל שיגלה מיד את מקור הנזילה.

הבעיה באיטום נגד חדירת מי גשמים בחורף

על מנת לבצע איטום חדש, או לתקן כשלים במערכת האיטום בבית, יש לייבש את הרטיבות היטב ורק אז, ניתן יהיה להתחיל באיטום, כך שהאיטום יהיה מושלם. במרפסות ישנה בעיה גדולה יותר, כמו למשל חדירה של מי גשמים דרך רצפת המרפסת, כאשר המים פוגעים בעוד תשתיות. לחברת איטום ואינסטלציה, יש את המכונות המיוחדות לייבוש של מצע תחת הרצפות, כך שאפשר לייבש היטב את המצע תחת הרצפות, לאטום היטב ולהחזיר את המרצפות למקומן. יש לשים לב לכל שינוי של רטיבות בבית, היות וישנה סכנת התחשמלות, כאשר מי הגשמים חודרים לקירות ומגיעים לתשתית החשמל, מה שעשוי לגרום להתחשמלות של בני הבית.

ראו גם: איתור נזילות במבנים | איתור נזילות סמויות

 

איתור נזילות גשם

אם אתם רואים סימנים בתקרה של מים ומדובר בימי החורף, סימן שיש לכם נזילת מי גשם. לעיתים המים מחלחלים מאיטום לא מקצועי של חלונות, או איטום כושל של הרצפות. אין לכם ממה לחשוש שחלילה יצטרכו לפרק לכם את הרצפות, או שיש להחליף מחדש את גג הרעפים במידה והגג שלכם הוא גג רעפים, כי אם היום ניתן לבצע איתור נזילות גשם בקלות, באמצעות מכשור משוכלל שמדייק במיקום הנזילה. רבים הם אלה, שלקראת בוא החורף,  בודקים היטב את גגות בתיהם או הגג בבניין המגורים, כך שאלה גרים בקומה האחרונה לא יסבלו מנזילת מי גשמים.

לעיתים יש לבדוק את האיטום הקיים, כך שאם ישנם כשלים שנגרמו מהבלאי של השנים, ניתן יהיה לתקן אותם. יש לציין שלמרות שמדינת ישראל היא מדינה חמה ברוב ימות השנה, אך לעיתים החורף עשוי להיות סוער במיוחד, כך שזו סיבה מספקת לבדוק היטב את הגגות, הפתחים כגון חלונות, דלתות וניקוז המים כגון מרזבים. אל תמתינו שחברת איטום או חברת אינסטלציה תגיע למצוא עבורכם איתור נזילות גשם, פשוט בצעו את הבדיקה לפני, כך שלא תצטרכו לסבול בחורף מעובש שנגרם בגלל נזילת מי גשמים. יש לציין כי הסיבות לחדירת מי הגשמים אינן מועטות והגורם המרכזי הוא כמובן האיטום.

 

איתור נזילות גשם מהקירות החיצוניים של המבנה

לא אחת, אנו מגלים כי ישנן נזילות של מי גשם מהקירות החיצוניים, בגלל סדק שנפער. בגלל תזוזות האדמה עם השנים, נוצרים סדקים שיש לאטום. זו הסיבה כי עליכם לבדוק גם את קירותיו החיצוניים של המבנה, במיוחד בסוף הקיץ. יש לציין כי איתור נזילות גשם והאיטום עצמו או התיקון, עדיף כי יתבצע בקיץ לפני בוא הגשמים, אחרת זה כמעט בלתי אפשרי. לפעמים קיימת נזילה קפילארית שמגיעה מהרצפות ומטפסת לכוון הקירות, קל לטעות ולחשוב שמדובר בנזילה של מי גשמים, במיוחד אם זה קורה בעונת החורף, לכן, יש להזמין חברת איטום, אשר מצוידת במכשור אשר מגלה  איתור נזילות גשם, כך שניתן יהיה לגלות אם אכן מדובר במי גשמים, או שמדובר בבעיה בתשתיות המים.

לעיתים קרובות, בדיקת איתור נזילות גשמים, מסתבר כי האיטום שבוצע לא היה מקצועי, כך שאסור לדחות את תיקון הנזילה באמצעות איתור ותיקון, אחרת הדברים לא ייפתרו מאליהם, הנזק למבנה יהיה רב יותר, הנזק לבריאות בני הבית רק יחמיר ולכן, יש להקדים תרופה למכה ולהזמין חברת איטום בהקדם. מלבד הנזק למבנה, קיים חשש כי גם הריהוט ומכשירי החשמל בבית יספגו נזק, כך שמומלץ להזמין חברת איטום ואיתור נזילות, על מנת שתוכלו להימנע מהוצאות כספיות גבוהות ומיותרות ומאי נוחת בבית. יש לדעת, כי מים מחלחלים מהווים נזק גדול, מספיק שלא יהיה איטום מקצועי במעטפת המבנה או בגג, או בשיפוע הגג על מנת שיגרמו לנזילה.

 

האם ניתן לזהות מהיכן עשויות להיות דליפות של מי גשמים?

אין צורך להמתין עד בוא הגשמים, היות ואז זה כבר יהיה מאוחר. היום שירות איתור נזילות גשם, יכול לבדוק את הדליפות העתידיות. המכשור המשוכלל של איתור  נזילות גשם, יכול להיות יעיל גם לפני בוא החורף, כך שיש כבר בסוף הקיץ, להזמין חברת איטום אשר מאתרת נזילות בדיוק רב. יש לציין, כי גילוי מוקדם, יכול למנוע נזקים רבים ומניעת הוצאות כספיות גבוהות. אם בכל זאת ירד גשם ואתם נלחצים ואתם צריכים בדחיפות להזמין חברת איטום ואיתור נזילות מי גשמים, עליכם לבצע כמה פעולות שימזערו את הנזקים. ראשית יש לנתק את אספקת החשמל לבית, היות ומים שחודרים מהגג, עשויים להגיע לשקעים ולתשתית החשמל, מה שעשוי לגרום לכם לסכנת חיים של ממש.

יש לפנות מהר את התכולה הכוללת ריהוט עץ ומוצרי חשמל. אם יש לכם פרקט בית, זו בעיה, היות ויש לגרוף במהירות את המים בכדי שהפרקט לא יתנפח. יש לברר ברשת מה המחיר של איתור נזילות גשם, כך שתהיו ערוכים מראש להוצאה זו.

כשלים במערכת ניקוז מי הגשמים – חובת בדיקה

לעיתים הפתרון של מניעת חדירת מי גשמים יכול להיות קל, אם מדובר בניקוי המרזבים מעלים שנאגרו בהם, לכלוך ואפילו החלפה של חלק מהמרזבים אם הם התיישנו. לפעמים ישנם חיבורים ליקויים במרזבים, או ליקוי של מזחלת הגשם בגג. כשלים במרזב, יכולים להתהוות מכמה סיבות, האחת היא כשלים בחלקו העליון של המרזב, או לאורכו של המרזב כלפי מטה, אם המרזב מותקן בקירות המבנה. בכל מקרה, בדיקה מקיפה של אנשי מקצוע בתחום האיטום, תוכל לעלות על הבעיה ולתקן אותה. איתור נזילות גשם, מתבצע באמצעות מומחים בעלי ידע רב תחום בניין ואיטום בכלל, כך שבאמצעות ציוד משוכלל הכולל גם מצלמות תרמיות, ניתן יהיה לגלות מהיכן חודרים מי הגשמים.

האמת היא שאין מבנה שהוא יכול להיות חסין מפני דליפות. בכל מקום בבית, עשויה להתרחש נזילת מי גשמים, כך שלבטח שיטפון או סערה, עשויים לגרום למי הגשמים לחדור למבנה. יחד עם זאת, ישנם גורמים שגורמים לחדירת מי גשמים למשל: סדקים בקירות החיצוניים, דלתות וחלונות שאינם אטומים, מעל לדוד מים, גג שלא אטום כראוי, מרצפות סדוקות ועוד. זו הסיבה שכאשר אנשים רוכשים בתים או דירות, הם מבצעים בדק בית, על מנת לשלול אפשרות של חדירת מי גשמים. יש לציין בנוסף, כי תזוזות עדינות של המבנה, עשויות לגרום לסדקים קטנים בתקרה או בקירות הבית, או כאמור בגלל איטום לקוי, או איטום שיש לחדש. יש לציין כי גם בלאי בתקרה, או חיבור בין החלונות לקירות הבית, יכול לגרום לחדירת מי גשמים. במידה וקיים איטום וישנה סערה או גשמים, האיטום ייהרס במהרה ויש לאטום מחדש את המפתחים. אז לפני שמגיע החורף, יש לערוך בדיקת  איתור נזילות גשם, כך שניתן יהיה לתקן כל תקלה, אם באיטום או אם במערכת ניקוז מי הגשמים. ישנם בארץ בעלי מקצוע שמתמחים בכל הנוגע אל איתור נזילות גשם באמצעות מכשור משוכלל, כך שתוכלו ליהנות מחורף חם ומרחב בטוח.

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!