איתור נזילות מתחת לריצוף – פתרון יעיל ומקצועי!

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

בגלל כוח הכבידה של המים וכן בשל צנרת מים שנמצאת גם תחת המרצפות, נזילות מים תחת הריצוף אינן מראה נדיר. זו הסיבה כי קיימת שיטת איתור נזילות מתחת לריצוף.ישנם סימנים שניתן להבחין בהם כמו למשל, שינוי הגוון של הרצפות, או רצפות שמתחילות להתנדנד וכן, רטיבות ליד הפנלים או במשקופי הדלתות. אם מדובר על משקופים אשר מיוצרים מפלדה, ייתכנו סימני קורוזיה. במידה ומדובר על רצפת פרקט, הפרקט פשוט יתנפח, מה שמראה , כי ישנה נזילה תחת הרצפות. במידה ואנשים גרים בדירת מגורים בבניין משותף, השכנים הנמצאים תחת הדירה, יסבלו מרטיבות בתקרה.

איתור נזילות מתחת לריצוף

הסיבות לנזילות תת רצפתיות

אחת הסיבות העיקריות לנזילה תת רצפתית היא תקלה בצינור מים אר עובר תחת הרצפות. הנזילה מרטיבה את שכבת החול וגורמת לרטיבות ברצפה ואפילו בקירות. לפעמים הרטיבות בקירות הבית עשויה להיגרם בגלל רטיבות הנמצאת תחת הרצפות. מה שנקרא בשפה המקצועית "נזילה קפילארית". נזילה זו נובעת ממים כלואים אשר אינם יכולים להתאדות. זו הסיבה שהמים עולים דרך קירות ומעל לפנלים הצמודים לרצפות. רטיבות קפילארית עשויה לגרום לנזק לריהוט, משקופים ולטיח.

 

מהו תפקידו של מאתר נזילות מקצועי?

תפקידו של מאתר נזילות מקצועי הינו, לגלות ולבצע איתור נזילות מתחת לריצוף ובדיקה נוספת של נזילות מאזורים שונים בתוך הבית ומחוצה לו, אם בתשתית המים או בביוב. איתור ותיקון נזילות תחת הרצפות, מהווה עבודה מורכבת יותר, משום שיש לייבש את המצע שנמצא תחת הרצפות באמצעות מכשירי ייבוש מקצועיים שמחזיקות בהם חברות אינסטלציה. צוות האינסטלציה, ישתמש גם בגלאי לחות, כך שניתן באמצעות מכשיר מתקדם זה, לבדוק את רמת הלחות תחת הרצפות. מדובר לאיתור נזילות ללא הרס, כאשר התיקון הוא מינימאלי.

 

מהי בדיקת לחות ומדוע היא כה חשובה?

יש לדעת, כי לאחר שנעשה איתור נזילות מתחת לריצוף, הרטיבות נותרה כלורה תחת הרצפה ומזיקה למבנה. הרטיבות נוצרה מהלחות וזיהום המים, גורמים להתנפחויות, התרופפות של חיבורי המרצפות, ריח רע, עובש, אלרגיות, זיהומים במבנה, בתכולה ובציוד. הרטיבות אף עשויה להתפשט לעוד אזורים בבית ולכן, הייבוש חשוב מאין כמוהו ויש לבצע אותו בהקדם.

 

בדיקת לחות ומיפוי אזורי הרטיבות

השלב הראשון של בדיקת לחות במסגרת איתור נזילות מתחת לריצוף הוא, מיפוי אזורי הרטיבות, וכן בדיקת מעבדה, על מנת שניתן יהיה לקבוע את אחוזי הלחות במצע החול אשר נמצא מתחת לאריחים. בדיקה זו, נעשית באמצעות קידוח חורים בודדים בין החיבורים של אריחי הרצפה. צוות האינסטלציה, נוטל דגימות של חול, או סומסום ושולח את החומר למעבדה מיוחדת. בהתאם לתוצאות המעבדה, ניתן יהיה לדעת מה הטיפול המתאים וכן, יונפק דו"ח אשר מטרתו היא הקבילות שלו בבית המשפט, במידה והתגלה כשל של נזילה בבית או דירה שנרכשו מקבלן או ממכירה של הנכס מיד שנייה.

החשיבות הרבה של ייבוש תת רצפתי

הייבוש התת רצפתי במסגרת של איתור נזילות מתחת לריצוף ותיקונו, מונע הרס של טיח, צבע וקירות המבנה. קיימות סיבות נוספות לייבוש זה, כמו סילוק עודף המים הכלואים וכן המשקל העודף של המים, משפיע על המבנה ומערער אותו. אם מדובר בדירה, הנזילה עשויה לגרום לנזק חמור לתקרת השכנים בדירה למטה, כך שההוצאות והנזק עשויים להיות כפולות. כאשר צוות האינסטלציה, מתקן את הנזילה תחת הרצפות, הצוות אף בודק כי לא קיימת יותר נזילה. לסיכום – ייבוש תת רצפתי עוצר את הנזקים.

 

שיטות הייבוש לרטיבות תת רצפתית

ישנן שתי שיטות ייבוש, כאשר הראשונה היא שימוש עם מכשירי יבוש מתקדם של אידוי ועיבוי המים. שיטה זו, מתאימה לבתים שהם מאוכלסים, כאשר בני הבית מעוניינים להתגורר בהם במהלך התיקון והייבוש של נזילה תת רצפתית. יטת הייבוש השנייה, היא זו שאורכת זמן רב, עד למספר שבועות ולכן, לא ניתן לגור בבית בשיטת ייבוש זו, היות והשהות בבית שיש לייבש את הרצפות בשיטה זו, גורמת לצריבה בגרון ובעיניים.

 

מניעת נזק חמור והוצאות בריצוף יוקרתי

אנשים שיש להם ריצוף יוקרתי כמו למשל ריצוף שיש, יש לשמור על הריצוף, באמצעות בדיקה שנתית של איתור נזילות מתחת לריצוף. בדרך זו, תוכלו לשמור על הריצוף היוקרתי ולהימנע מהוצאות כספיות גבוהות במיוחד.

ראו גם: איתור נזילות מים | איתור נזילות סמויות

 

איתור נזילות מתחת לריצוף

נזילות תחת הרצפות, עשויות לנבוע משתי סיבות עיקריות, כאשר הסיבה הראשונה היא איטום לקוי של קו החיבור בין הקירות החיצוניים של הבית ובין הקרקע, מה שמאפיין דירות גן או בתים פרטיים. גם במקרה של איטום כושל או לקוי, מי השקיה או גשמים חודרים מתחת לאדמה, להצטבר לאט ולבצבץ מהחריצים שבין אריחי הריצוף. במקרים רבים, ניתן לזהות את התופעה לפני שמתחילים להבחין בשלוליות מים, טחב, לחות גבוהה וכמובן עובש. הסיבה השנייה היא מנזילות בצנרת המים שמונחת תחת הרצפות. בסופו של דבר הנזילות תבצבצנה תחת הריצוף, מה שיפגע באיכות החיים. 

כאשר מזמינים חברה, יש למצוא אחת שמתמחה בתחום של איתור נזילות מתחת לריצוף. החשיבות היא, שבאמצעות איתור הנזילות, אין צורך בשבירת הרצפות על מנת לתקן את הנזילה תוכלו למצוא חברות המספקות שירות איתור נזילות מתחת לריצוף. יש לציין כי אם לא נעשה בזמן הנכון, איתור נזילות מתחת לריצוף, יתפתח ריקבון, מה שיזיק גם לדרכי  הנשימה שלכם ושל בני הבית.ישנן סיבות שונות לנזילות תת רצפתיות, כמו חימום תת רצפתי, או חוסר איטום בחדרים רטובים כגון חדרי מקלחת או מטבח. מה שחשוב הוא לבצע איתור נזילות מתחת לריצוף ולתקן בהקדם את הבעיה.

מדוע מומלץ להקדים ולהזמין חברת איתור נזילות מתחת לריצוף?

יש לדעת, כי רטיבות תחת הצפות או נזילה, יכולה לגרום נזק חמור לקונסטרוקציה של המבנה. מים אשר מגיעים לקירות הנכס, יוצרים חלודה בקורות וכן, קורוזיה והתפוררות הקירות. כמו כן, כיסי מי בחול, יגרמו גם לתזוזת הקרקע, מה שיגרום לסדקים, תזוזת מרצפות ונזק בלתי הפיך למבנה. מיותר לציין, כי קירות מתקלפים שיש בהם סימני טחב ועובש אינם מראה מלבב, גם אם תנקו או תשייפו את הקירות, הנזילה לא תתוקן מעצמה. דליפת מים תחת הרצפות, יכולה להיגרם בצנרת של השירותים או מכל צנרת מים אחרת. יש לגלות בזמן הנכון את הנזילות. יש לעקוב אחר שלוליות של מים אם מחוץ לבית ואם בתוכו. יש להזמין אחת לשנה חברת איתור נזילות, כך שניתן יהיה להיות סמוכים ובטוחים כי הצנרת תקינה ואם ישנה בעיה, כגון נזילה, ניתן יהיה לתקן אותה בזמן.

 

איתור נזילות מתחת לריצוף – איך מגלים?

כאשר מופיעה מן סוג של תפרחת בין הרווחים ברצפות, או שהרצפות משנות גוון לכהה יותר, סימן שישנה נזילה תחת הרצפות.גם סימנים במשקופי הדלתות, למשל בחלק התחתון של המשקופים או ריקבון במשקופים, זה סימן לנזילה. אם המשקופים עשויים מברזל, ומופיעה קורוזיה, זה גם סימן של נזילה. אם קיים פרקט וישנה נפיחות, או שהשכן מלמטה מתלונן על רטיבות או נזילה מהתקרה. יש לטפל ברטיבות תחת הרצפות כמה שיותר מהר. חברות אינסטלציה מקצועיות, אף שולחות את החומר למעבדות מיוחדות. הסיבה היא כי התקן הישראלי, מכיר תכולת רטיבות של 6% בחול ועד ל-3% במצע סומסום שנמצא תחת הרצפות.כשאר מוציאים דוגמא לבדיקה, יש לפרק מספר אריחים בריצוף ולהוציא מצע לבדיקת מעבדה.

יש לציין, כי רטיבות תחת הרצפות, יכולה לגרום לנזקים רבים הכוללים: נזקי עובש, כאשר הנזק נגרם לבריאות ולרכוש גם יחד, התפוררות טיח מהקירות, פגיעה בריצוף הבית, התעוותות של משקופים ורהיטים, קצרים במערכת החשמל, פגיעה בתשתיות המבנה ועוד. בדיקת הרטיבות נעשית במעבדה מוסמכת, כאשר התוצאות שתתקבלנה תהיינה מדויקות, מה שיהווה אף בסיס לדוחות, תוכניות פעולה וכן, לחוות דעת משפטית ולחברות הביטוח. כאשר ישנם מים שכלואים תחת הריצוף, יש להסתייע בכמה מכשירים, על מנת לבצע איתור נזילות מתחת לריצוף. אחד המכשירים החשובים הוא גלאי לחות, אשר באמצעות גלי מיקרו יכול לתת במדויק את רמת הלחות מתחת לריצוף שהוא לח, יבש או רטוב.

מדוע לא מומלץ לערוך בדיקת איתור  נזילות מתחת לריצוף?

התשובה היא פשוטה, בגלל שמצלמות תרמיות עובדות על שינוי טמפרטורה, בחורף עשויה להיות סטייה בגלל הקור, מה שמונע להבחין בצורה ברורה, כי מדובר בנזילה. אם בכל זאת גיליתם בחורף כי שינה נזילה תחת הרצפות או שאתם חשודים כי היא קיימת, מומלץ להשתמש במכשור של גילוי נזילות מתחת לריצוף באמצעות גז, היות והגז אינו מושפע כלל מהבדלי הטמפרטורה והוא נותן תוצאה מדויקת גם בתקופת החורף. לפחות החדשות הטובות הן שברגע שיאתרו את בעיית הנזילה תחת הרצפות.

לאחר שהתקלה תתוקן, תתבצע עוד בדיקה של אחוזי הלחות הרלוונטיים וזאת, לאחר ביצוע ייבוש של הרטיבות תחת הריצוף, בדרך זו, ניתן יהיה לדעת שהעבודה בוצעה כראוי ובלי תקלות. לכן, יש לבחור חברת אינסטלציה מיומנת ומוכרת שנים כזו שיש עליה המלצות רבות מאנשים שאתם מכירים וכבר עברו את מה שעברתם  באיתור נזילות תחת הרצפות ותיקון הנזילה. 

מהי רטיבות קפילארית ומה הקשר שלה לנזילה תת רצפתית?

אחד מהסימנים הידועים ביותר לנזילה תת רצפתית, היא רטיבות קפילארית. המים שכלואים תחת הרצפות אין להם לאן לצאת ולכן הם עולים לכוון הקירות. במצב זה, ניתן לראות רטיבות מתחת לפאנלים, התנפחות של הקיר, שינויים בגוון הצבע, וכן, ריח של טחב ורטיבות. אם אתם גרים בדירה, השכן שגר למטה יספוג רטיבות בתקרה, מה שיגרום לנזק שתצטרכו לתקן גם בדירתכם וגם בדירת השכן.

יש לייבש את הרטיבות לאחר התיקון, באמצעות מכשור משוכלל. צוות האינסטלציה, ייבש באמצעות מכונה ייחודית את הרצפות באמצעות ואקום בעל עוצמה גבוהה. יבוש תת רצפתי נעשה ללא נזק למבנה או לתשתית, כאשר מכונה זו, היא בעל רכיב מיוחד שמשתיק את הרעש שלה, והעבודה היא שקטה. מומלץ כי תקבלו מידע מצוות האינסטלציה, לגבי הליך העבודה וכל שלביו, הצעת מחיר מסודרת שתוכלו להשוות מול לפחות 3 חברות אינסטלציה אחרות.

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!