גילוי רטיבות

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

סובלים מרטיבות? מחפשים בעל מקצוע, אינסטלטור או חברה המתמחים בגילוי רטיבות? חברת nuflow תספק לכם מענה מלא לכל השאלות ותשלח ישירות לביתכם או לבית העסק שלכם מומחה לגילוי רטיבות באמצעים המתקדמים ביותר. השילוב בין ניסיון רב שנים, מקצועיות, ידע ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים הופך את תהליך גילוי הרטיבות להרבה יותר קל ופשוט. אם אם אתן סובלים מבעיות של רטיבות בבית רגע, אם זיהיתם כי הרצפה שינתה את הצבע שלה, יש ריח של טחב בכל מקום או עובש על הקירות, זה הזמן להיעזר במומחה לגילוי רטיבות, עוד הרבה לפני שאתם קוראים לקבלן איטום או קבלן שיפוצים.

למעשה, גילוי רטיבות הוא תהליך המסייע לייעל את תהליך התיקון, חוסך לנו זמן רב ומונע מאיתו לשפוך כסף מיותר שלא לצורך. אחד הדברים הכי חשובים אם לא החשוב ביותר בהיותנו בוחרים להתחיל תהליך של גילוי רטיבות הוא בעל המקצוע שאתם בוחרים. יש כל כך הרבה שרלטנים וחאפרים בתחום ולכן האחריות שלכם היא לבצע סקר שוק רציני כדי שהבעיה תיפתר מהשורש.

כל מה שרציתם לדעת על גילוי רטיבות

אם אנחנו לרגע הולכים משהו כמו 15-20 שנה אחורה, אנחנו מבינים כי תהליך של גילוי רטיבות ונזילות היה לוקח המון זמן. לא רק שתהליך של גילוי נזילות היה נמשך זמן רב, הוא גם הרבה פעמים לא היה לגמרי ברור וזאת משום שבחלק גדול מהפעמים בעל המקצוע לא יכול היה לדעת מאיפה הרטיבות מגיעה מבלי לשבור את הקיר או המרצפות. היום שינויים והתקדמות ניכרת של הטכנולוגיה, ניתן לאתר את מקור הנזילה בצורה מדויקת ותוך זמן קצר, מה שחוסך זמן, אנרגיה וכסף. היום יש לא רק אינסטלטורים, אלא ממש חברות המתמחה באיתור נזילות ויחד עם זאת, היום ניתן לעשות שימוש במצלמה תרמית מיוחדת הפועלת על בסיס טכנולוגית אינפרא אדום המזהה הפרשי טמפרטורה וכך מאתרת את מקור הנזילה, גילוי נזילות באמצעות מכשור הפועל על סיב אופטי, גז או סאונד.

גילוי רטיבות לא רק במקום אחד

אחד הקשיים הידועים בתהליך של גילוי נזילות הוא בכך שלא תמיד אנו יכולים להגיע לתשתיות הצנרת שנמצאת בתוך הרצפה, בתקרה ומאחורי הקירות. הקושי הזה בעצם מעכב בזמן אמת את תהליך זיהוי המקור לפיצוץ או לנזילה עצמה. בנוסף, בחלק גדול מהמקרים גילוי רטיבות נעשה כשכבר יש נזילה במבנה. יש מצבים בהם הנזילה גולשת לעוד מקומות או אזורים ואז אנחנו צריכים לאתר את הנזילה במקומות נוספים.

גילוי נזילות במבנים ישנים או רעועים

בעיה נוספת קשורה במבנים ישנים.  כאשר עלינו לאתר את הרטיבות או את הנזילה בבניין או בית ישנים, כך הסיכוי שהצנרת בלויה ולקויה עולה בצורה ניכרת. צנרת בלויה מובילה להיווצרות של כל מיני דליפות קטנות , לפיצוצים כאלה ולבעיות נוספות. יש גם לא מעט מקרים בהם מדובר ברטיבות שהיא כוללת ואז בעל המקצוע מתקשה  לזהות את המקור לרטיבות.

מצלמה תרמית מקלה בתהליך של גילוי רטיבות

אין ספק כי המצלמה התרמית הביאה איתה בשורה לעולם הזה של גילוי רטיבות ואיתור נזילות. כאמור, אם בעבר היינו צריכים לשבור קירות או להגיע מתחת לרצפות במטרה לאתר את קו המים ומקור הנזילה, היום פני הדברים ישתנו לחלוטין והשימוש במצלמה תרמית ובציוד נוסף יכול לקצר משמעותית את תהליך הגילוי ולחסוך לנו זמן רב, אנרגיה והרבה עוגמת נפש.  יחד עם זאת, כאשר אנו מאתרים רטיבויות ונזילות באמצעות מכשור מתקדם,  התהליך נעשה באופן יתרון נוסף של שימוש מדויק. פחות השערות, יותר תוצאות.

כמובן, שלא כל אחד יכול לבצע תהליך של גילוי נזילות ונדרש כמו שכבר אמרנו ידע, ניסיון ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. המטרה היא להצליב את הנתונים שאנו מקבלים מהמכשור ביחד עם הידע שיש לנו ואז לגלות את מקור הנזילה וגם להבין איך הכי נכון לתקן אותה.

שלבים של בדיקת רטיבות

גילוי רטיבות נעשה לפי שלבים

כמו כל ליקוי או בעיה שנוצרת בבית שלנו, גם במצבים של גילוי רטיבות או איתור נזילות בעיקר אם מדובר בבעיה שהיא מורכבת כל כך, שווה לשים דגש על עבודה בשלבים. ככה הכל יהיה מסודר, מקצועי ומדויק.

גילוי רטיבות טרום בדיקה

בשלב זה מתבצע הממחה לגילוי רטיבות יאסוף את הנתונים בהתאם לאזור שבו זיהינו את הנזילה או המקור לרטיבות. חשוב לציין כי רטיבות או נזילה יכולה לצוץ בכל מקום כמעט וכאן נכנס לתפקיד המומחה לאיתור הנזילה.

גילוי רטיבות הזמנים שבהם המים זולגים

במקרים רבים כמות המים שיוצאת החוצה משתנה במשך היום, בהתאם לשימושים הביתיים השונים שלנו במים. לכן, חשוב מאוד לשים דגש על אמידה של הזמנים בהיבט של שעות וכמויות המים שזורמים, כך נוכל להצליב את המידע עם המידע שלנו מהמצלמה התרמית.

מקור הרטיבות

שלב זה הוא השלב החשוב ביותר. עלינו להבין מאיפה מגיעה הרטיבות משום שהיא יכולה להגיע מכל מקום וזה לא משנה איפה אנחנו רואים את הסימן למים. היא יכולה להגיע מחללים רטובים כמו למשל חדרי אמבטיה ושירותים, מהאזור שבו ממוקמת מכונת הכביסה, מהמטבח, הסלון, קירות פנימיים או חיצוניים, גג, מהגינה או מהמרפסת ועוד. בנוסף, יש מקרים בהם הרטיבות נוצרת בכלל מהצנרת עצמה או ממערכת הניקוז.

אילו טכנולוגיות קיימות לגילוי רטיבות?

אמנם כבר ציינו לעיל את המוצרים והטכנולוגיות שבאמצעותם ניתן לאתר רטיבות ובכל זאת הנה הרחבה קצרה.

  1. שימוש במצלמה תרמיתהמצלמה התרמית פועלת על הפרשי טמפרטורה ודרכה אנו יכולים להבין מאיפה מגיעה הנזילה או הרטיבות. למשל, דרך הצבעים שמופיעים בצילום ניתן לאפיין אזורים שהם יותר קרים מול אזורים שהם יותר חמים. אזורים קרים – ירוקים כחולים, אזורים חמים – צהובים, אדומים וכתומים.
  2. שימוש במצלמת סיב אופטי – מכיון ונזילות שנמצאות בחוץ או בעומקים לא ניתן לאתר באמצעות מצלמה תרמית, יש גם מצלמת סיב אופטי. מצלמה זו מוחדרת על ידי מומחה לאיתור נזילות לתוך מערכת הצינורות מה שמאפשר להבין מה בדיוק נעשה בתוך הצינור עצמו באופן ויזואלי ושקוף.
  3. שימוש במערכת לגילוי נזילות באמצעות גז – מכשיר מיוחד הפועל בעזרת גז ידידותי לסביבה ומסייע להבין את מקור הנזילה באזורים חיצוניים כמו גינות, מפעלים, חצרות ועוד.
  4. גילוי נזילה באמצעות גלאי אקוסטי – מכשיר שמע ייחודי ומאוד מתקדם מבחינה טכנולוגית. באמצעותו אנו יכולים לאתר את מקור הנזילה בצורה ממוקדת תוך שמיעת המים הזורמים וסינון רעשי הרקע.

לפרטים נוספים אודות גילוי רטיבות, צרו עם חברת nuflow קשר ואנו נשמח לסייע לכם. אנו נדאג להפנות אליכם את בעל המקצוע המדויק עבור המטרה שלה אתם זקוקים וכך לחסוך לכם זמן יקר והמון אנרגיה! השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם במהרה. הצוות המקצועי שלנו מתמחה בכל סוגי גילוי נזילות ורטיבות,  איתור בעיות איטום, בידוד ובעיות צנרת. אנו עושים את תהליך הבדיקה עם אנשי מקצוע מנוסים ומובילים בתחום, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

איתור מדויק של הבעיה יאפשר לבצע את התיקון בצורה יסודית. לקבלת הצעת מחיר מסודרת לגבי בדיקת רטיבות ונזילות בקירות הבית, פנו אלינו עוד היום ומומחה מטעמנו יחזור אליכם תוך זמן קצר. אנו פועלים בפריסה ארצית ומציעים מגוון של שירותים מקיף בתחום.

רטיבות היא תופעה נפוצה מאוד. ישנן סיבות רבות שגורמות לתופעת הרטיבות. רטיבות יכולה לגרום לנזקים רבים בבית שלכם וחשוב מאוד לפתור את הבעיה ברגע שמזהים אותה. על מנת לפתור את הבעיה צריך להזמין איש מקצוע שיידע לאתר את הבעיה ולפתור אותה לעומק, לפני שייגרמו נזקים חמורים.

חברת nu-flow, מתמחה באיתור רטיבות. ריכזנו עבורכם מידע רב עבור איתור רטיבות.

איתור רטיבות – מה גורם לרטיבות?

ישנן סיבות רבות שעלולות לגרום לרטיבות בבית. אחת הסיבות הנפוצות היא איטום הגג. בבתים רבים, הגג לא אטום כמו שצריך ובימי חורף קשים כאשר הגשם מתדפק על הגג, המים יכולים לחלחל לתוך הבית וליצור רטיבות שתוביל לנזילה רצינית. חשוב מאוד, לפני תקופת החורף לוודא שהגג שלכם אטום כמו שצריך על מנת שלא ייגרמו לכם נזקים חמורים בעקבות הנזילה. עוד סיבה נפוצה היא פגיעה בצנרת הביוב. צנרות הביוב יכולות להפגע בעקבות סדקים, הצטברות חלודה, סתימות ועוד. במידה וצנרת הביוב שלכם נפגעה הדבר יכול להוביל לרטיבות בבית. גם בתים ישנים משפיעים על התפתחות רטיבות. ככל שהבית ישן יותר כך הסיכוי שתתפתח רטיבות גדול יותר. הסיבה לכך היא שבתים ישנים נבנו על פי תקנים של פעם, ומה שנחשב אפקטיבי בעבר פחות אפקטיבי כיום. ישנם מקרים, בהם המים כלואים מתחת למרצפות הבית ומתחיל לצוף מעלה. כאשר אין ניקוז מים תקין, המים יחפשו מוצא ובמקרים רבות ייצרו רטיבות. הרטיבות יכולה להווצר ממגוון סיבות שונות, שאת חלקן לא כולנו מכירים.

מה כוללת בדיקת איתור רטיבות?

במידה וזיהיתם רטיבות בביתכם, מומלץ להזמין איש מקצוע שיבצע בדיקת איתור רטיבות במהירות המירבית. בעבר, על מנת להצליח לאתר רטיבות היה צריך לשבור את הקירות והרצפה ולחפור אל הצנרת. לאחר שהיו חופרים לצנרת היו מנסים לאתר את המיקום המדויק של הרטיבות. זו הייתה שיטה מסורבלת שגרמה להרס רב בבית, ובמקום לפתור את בעיית הרטיבות בלבד, היה צורך בפתרון הנזקים שנגרמו. כיום, המצב כבר לא כזה. ישנם אמצעים מתקדמים שמאפשרים את איתור הרטיבות ללא הרס וללא גרימת נזקים בכלל.

יש שני סוגי בדיקות. בדיקה אחת היא בדיקת מנע. על מנת שלא תצטרכו להתמודד עם רטיבות ועם הנזקים שזה גורם תוכלו לבצע בדיקות תקופתיות על מנת לוודא שהצנרת עובדת כראוי ושהגג אטום כמו שצריך. הבדיקה השניה קורית לאחר שהתפתחה רטיבות וברצונכם לאתר את מקור הרטיבות ולפתור את הבעיה. בדיקה כזו תתחלק בהתאם למבנה ולסימני הרטיבות. כל חלק בבית דורש יחס בהתאם למיקומו. ישנן כמה סוגי בדיקות אפשריות לאיתור רטיבות- בדיקת לחות שתתבצע באמצעות מד לחות. סריקה תרמוגרפית שתתבצע על ידי מצלמה תרמית. בדיקת לחץ במערכת המים. בדיקה על ידי חיישן גז. בדיקת המערכת המנקזת (מערכת דלוחין) בעזרת סיב אופטי ועוד. בדיקת איתור רטיבות תאתר את מקום הבעיה ואת הגורם להתפתחותה (האם מדובר בסדר, חלודה, סתימה ועוד).

במידה ואתם מתכננים לרכוש דירה חדשה, מומלץ לדרוש ביצוע בדיקת איתור רטיבות מבעלי הדירה, לפני התשלום על הדירה. אין דבר מבאס יותר מלהכנס למבנה חדש שקיימות בו תקלות תחזוקתיות.

איתור רטיבות בצנרת

ישנן שתי מערכות מרכזיות בצנרת המים, בהן ברוב המקרים, נגרמות הנזילות.

מערכת הדלוחין (המערכת המנקזת)

מערכת הדלוחין היא המערכת שמנקזת לביוב את המים מרחבי הבית, המים מהאמבטיה, מהכיורים השונים ועוד. כשיש נזילה במערכת הדלוחין, בדרך כלל הנזילה תהיה מזערית ולא רציפה ולכן איתור נזילה במערכת זו יהיה מורכב. איתור הנזילות במערכת הדלוחין ייעשה על ידי בלון מיוחד שסותם את פתח היציאה של המים ולפי מפלס המים בכיור ניתן לאתר את מקור הנזילה.

מערכת אספקת מים

במערכת אספקת מים הנזילות בדרך כלל יהיו רציפות ולכן יהיו קלות יותר לזיהוי. אך, איתור מקום הנזילה המדויק יהיה מסובך וייעשה בהתאם לסימנים שונים שיווצרו בעקבות הנזילה, כך איש המקצוע יצטרך לאבחן את הבעיה ואת מקורה.

מכשירים לאיתור רטיבות

מצלמה תרמית לאיתור רטיבות

המצלמה התרמית לאיתור רטיבות, עובדת באמצעות קרני אינפרא אדום. קרני אינפרא אדום הן קרניים רגישות לחום. מאחר והן רגישות לחום הן מסוגלות לזהות הפרשי טמפרטורה שונים. הדבר הראשון שאיש המקצוע יצטרך לעשות על מנת לאתר את הרטיבות בעזרת מצלמה תרמית הוא לחמם את המים בבית. לאחר שהמים החמים זורמים ברחבי צנרת המים, איש המקצוע צריך לעבור עם המצלמה התרמית על גבי הקירות או הרצפה באזורי הצנרת. המצלמה התרמית קולטת את הטמפרטורות השונות ומציגה אותן על גבי מסך באמצעות צבעים שונים. האזור בו נוזלים המים מחוץ לצנרת יתחמם ועל ידי חימום האיזור יהיה ניתן לאתר את מקום הנזילה. למרות יעילותה של שיטה זו יש לה חסרון אחד בולט. למצלמה התרמית יש טווח עבודה קצר מאוד והיא יכולה לקלוט רק עד סנטימטרים בודדים. לכן, במקרים בהם הצנרת עמוקה המצלמה התרמית לא תהיה יעילה ולא תוכל לאתר את הרטיבות.

חיישן גז לאיתור רטיבות

חיישן גז לאיתור רטיבות בעצם מאתר גז, הוא מגלה את הנזילה ואת מקורה. איך חיישן הגז עובד? הדבר הראשון שאיש המקצוע יצטרך לעשות הוא לרוקן את מערכת המים ממים ולהחדיר לצנרת גז. הגז בו משתמשים לאיתור הרטיבות מורכב מ95% חנקן ו5% גז מימן כך שהוא נחשב לגז לא מסוכן וידידותי לסביבה. לאחר מכן, איש המקצוע יעבור עם חיישן הגז לאורך קו הצנרת ויחפש נזילת גז. במקום הנזילה, הגז ידלוף וחיישן הגז יזהה את דליפת הגז ויתריע על כך. איתור רטיבות בעזרת חיישן גז נחשב לשיטה יעילה מאוד בעלת יתרונות רבים מאחר והטווח של חיישן הגז הוא מטרים רבים אז יכול לאתר רטיבות גם בצנרת עמוקה ולכן מתאים גם לעבודות בחוץ. החסרון העיקרי הוא שנדרשת עבודת הכנה ארוכה ואם איש המקצוע לא יידע לתפעל את חיישן הגז כמו שצריך הוא יכול להתקל בבעיות רבות.

מכשיר אקוסטי לאיתור רטיבות

מכשיר אקוסטי לאיתור רטיבות הוא מכשיר שעובד כמו סטטוסקופ של רופא. המכשיר האוקסטי פועל על ידי חיישנים המזהים גלי קול. המכשיר מכיל מיקרופונים רגישים שמוצמדים לאיזור הצנרת, מבעד לקיר, או הרצפה. איש המקצוע למעשה מתחבר לאוזניות מיוחדות ובעזרת המכשיר האקוסטי מחפש קולות טפטוף בעוצמות שונות לאורך צנרת המים. איתור נזילות מים בעזרת מכשיר אקוסטי נחשב לשיטה יעילה שמאפשרת איתור נזילות מים גם במקומות פתוחים ובמקומות עמוקים. עם זאת, במקרים בהם הנזילה חלשה מאוד יהיה קשה לאתר אותה בעזרת מכשיר זה. השימוש במכשיר האקוסטי נדיר מאוד ויכול להעשות רק על ידי איש מקצוע מנוסה שמתמחה במכשיר זה.

איך נמצא שירות טוב עבור איתור רטיבות?

על מנת לבצע איתור רטיבות עליכם להזמין איש מקצוע. איש המקצוע אותו אתם צריכים הוא אינסטלטור. כמות האינסטלטורים בשוק היא גבוהה, אך לא כולם יבצעו את העבודה באופן טוב ולא כולם מקצועיים ומנוסים. לבחירת איש המקצוע יש חשיבות רבה בכל מה שקשור לתקלות בבית בכלל ובאיתור רטיבות בפרט. כיצד תאתרו איש מקצוע טוב?

במידה ואינכם מכירים אינסטלטור מומלץ או שהומלץ לכם על ידי מכרים, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא סקר שוק. בסקר השוק, עליכם לבדוק את כל אנשי המקצוע והחברות שנחשבים כאופציה רלוונטית עבורכם מבחינת מחיר, מקום עבודה וזמינות. לאחר שתצמצמו את הרשימה רק לאופציות הרלוונטיות, מומלץ ליצור קשר עם אנשי המקצוע והחברות שנמצאים ברשימה. זה אמנם נשמע תהליך קצת ארוך אך הוא חשוב מאוד. למה? ההיכרות הטלפונית היא שלב שבעזרתו תוכלו להתרשם מאופיו של האדם איתו אתם מדברים. בשיחת הטלפון תוכלו לבדוק האם איש המקצוע נשמע חסר סבלנות כלפי השאלות שלכם? האם הוא נשמע מקצועי? האם יש לו תשובות מקיפות לשאלות שלכם? בשיחה תוכלו לוודא מה הכלים שיש ברשותו על מנת לאתר נזילות. אם לא יהיו לו תשובות או שהתשובות יהיו מעורפלות, זה יגדיל את הסיכויים שמדובר בבעל מקצוע לא איכותי. ככל שיהיו בבעלותו של איש המקצוע יותר כלים ומכשירים לאיתור נזילות וככל שהוא יידע להסביר לכם על כל אחד מהם יותר, כך תהיו יותר בטוחים שמדובר באדם מקצועי. כמובן, שאחרי שאתם מחליטים על איש מקצוע שנראה לכם איכותי, תמיד אפשר לקרוא עליו מידע ולחפש ביקורות והמלצות על מנת להיות בטוחים שאכן מדובר באיש מקצוע טוב.

בדרך כלל, חברות יהיו מקצועיות יותר לעומת אנשים פרטיים. לחברות יש גב כלכלי אמיד יותר מאשר לאדם פרטי. בחירת איש מקצוע מתאים היא חשובה מאוד מאחר ויש אנשי מקצוע שיכולים לגרום יותר נזק כשמנסים לטפל בבעיה.

אצלנו בnu-flow תמצאו את אנשי המקצוע המקצועיים והטובים ביותר לאיתור רטיבות.

מה המחיר של איתור רטיבות? 

אין תשובה חד משמעית בנוגע למחיר של איתור רטיבות. הסיבה לכך היא שהמחיר לאיתור רטיבות נקבע על פי חומרת הבעיה והמורכבות בפתירתה ואיתורה. דבר נוסף שישפיע על המחיר הוא המכשיר בו איש המקצוע יבחר להשתמש. אנשי המקצוע מכירים את השטח, מכירים את המכשירים השונים ויודעים להתאים כל מכשיר למבנה או השטח בו נמצאים. אם לדוגמא הצנרת אצלכם בבית לא עמוקה, הבחירה הטובה ביותר תהיה מצלמה תרמית מאחר וזו שיטה יעילה ופשוטה יותר מאשר חיישן גז לדוגמא שמצריך עבודת הכנה רבה. אך, אם הצנרת עמוקה, אין סיבה שאיש המקצוע יבחר להשתמש במצלמה תרמית לאיתור הנזילה מאחר וטווח העבודה שלה קצר מאוד. רק לאחר שאיש המקצוע יגיע לביתכם הוא יוכל לתת לכם הצעת מחיר שתכיל את המרכיבים השונים של חומרת הבעיה והמכשיר הנבחר.

איתור רטיבות – חשוב מאוד לא להזניח!

במידה וגיליתם רטיבות אצלכם בבית חשוב מאוד לא להזניח את הבעיה ולתת לה להתפשט. כאשר רטיבות לא מטופלת בזמן, היא יכולה לגרום לנזקים רבים שבסופו של דבר יגרמו להוצאות רבות ומיותרות. הנזקים יכולים להיות נזקים למבנה, ולעתים אף נזקים בריאותיים. במקרה שמתפתח עובש בעקבות הרטיבות, זו סכנה לבריאות שלכם. העובש גורם לבעיות במערכת הנשימה, לדלקת ריאות קשה, הוא יכול לגרום לדימומים מהאף, לסינוסיטיס כרוני ובמקרים קיצוניים אף למוות. בנוסף, מומלץ מאוד להזמין איש מקצוע שיאתר את הבעיה ויפתור אותה ולא לנסות לפתור את הבעיה בעצמכם. יש אנשים רבים שמנסים לפתור את הנזילה בצנרת על ידי דבק חם או איזולירבנד. זה יכול להשהות את הבעיה באופן זמני, אך תהיו בטוחים שאם המים חדרו צנרת וקירות הם יחדרו גם דבק. אנשי המקצוע יודעים את העבודה ויודעים לבצע אותה באופן מקצועי.

לסיכום, במידה ויש בביתכם רטיבות, צרו קשר במהירות עם איש מקצוע מתאים על מנת לאתר את הבעיה במהירות המירבית. אנחנו ב-nu-flow נשמח לעמוד לשירותכם.

גילוי נזילות מים – הדרך הקלה למניעת נזק גדול

נזילת מים בתוך דירה או בית היא צרה גדולה במיוחד, גם אם המדובר בנזילה קטנה במיוחד. הסיבה לכך טמונה בעובדה שלא רק שהנזק הנגרם לבית מבחינה אסתטית ומבחינת יציבות המבנה הוא גדול, אלא שמתווספים אליו גם נזק בריאותי שאנו חשופים אליו והוצאה כספית גבוהה. בנוסף, גם קשה מאוד לנקוט בצעדים עצמיים של ביצוע גילוי נזילות מים.

גילוי נזילות מים

גילוי נזילות מים, הוא מרכיב חשוב וקריטי בפתרון הבעיה כולה, במיוחד אם אנו מבקשים לעשות אותה במינימום של זמן, הוצאה כספית ובלאגן. פעילות זו, חובה שתעשה על ידי בעלי מקצוע מיומנים. אך עד שמגיעים לנקודה זו, דווקא לערנות שלכם- חשיבות רבה.

האינסטלטורים שלנו מקנים לכם במאמר הבא, כמה כלים מרכזיים היכולים לסייע לכם וגם כמה עקרונות והנחיות לפתרון הנכון והאפקטיבי ביותר.

כיצד נוצרת נזילה בבית?

קודם כל נבהיר, מה שאנחנו נראה לרוב זו אינה הנזילה, הטמונה בתוך הקיר או הרצפה אלא את הרטיבות, שהיא – התוצאה. למעשה, רטיבות יכולה להיגרם מ-2 מקורות. הראשונה היא כמובן הצנרת הביתית שלנו. לא תמיד אנו יודעים מה מצבה התחזוקתי של הצנרת ולכן בעקבות חלודה, תזוזות קרקע, אבנים וכד' הנמצאים בחול ולוחצים על דפנות הצנרת ועומסים וצרות אחרות היא נסדקת ונפרצת. התוצאה יכולה להיות זרזיף מים איטי שיוצא מן החור או גם משהו מאסיבי

 

יתר. המים, אינם נשארים במקום אחד. באופן טבעי הם מתפשטים דרך חללים בקירות או בריצוף ומוצאים להם אפיקים חדשים להתפשטות ובכך גם להגדלת הרטיבות.

הסיבה השנייה להופעת רטיבות היא פשוט איטום לא טוב. זה יכול להיות איטום לא מספיק או לא קיים בחלק החיצוני של הבית, אולי אפילו זה הטמון בקרקע, כך שמים הנמצאים בקרקע החיצונית או אפילו מי גשמים – חודרים דרך המעטפת ונכנסים אלינו לקירות הפנימיים. איטום לקוי יכול להיות גם בתוך הבית, ביחוד במפגש שבין הקירות לרצפה.

איך נוכל לבצע גילוי נזילות מים?

אתם לא תוכלו לרוב לבצע גילוי של נזילות במים אך שרברב מקצועי יידע לבצע איתור נזילה במהירות , לפחות לא את מיקומם המדויק אבל אתם בהחלט תוכלו לזהות סימנים, ברורים יותר או פחות, כי קיימת בעיה של נזילה. קודם כל, אין ברור יותר ממראה עיניים. במידה ואנו נתקלים בסממנים חיצוניים כמו קילופים או נפיחויות בקיר, כתמי רטיבות, רצועות טחב, ירקת ועובש ועיוות של משטחים או רצפות (ואפילו ברהיטים העומדים סמוכים לקיר) – יש לנו בעיה של רטיבות.

את האופציה השנייה של איתור נזילות מים מחיר, אנחנו כבר נרגיש בכיס. המדובר בכך שחשבון המים שלנו טופח פלאים, בלי ששינינו את הרגלי הצריכה. זה אומר, שבאיזשהו מקום, המים ממשיכים לזרום אבל לא דרך הברזים והמקומות הידועים לנו.

באיזו מערכת נמצאת הנזילה והאם היא בכלל בדירה שלכם?

כעקרון קיימים 2 מערכות צינורות הנמצאים בבית שלנו ובהם יכולה להתבצע פריצה בצינור ונזילה וחשוב להכיר אותן, בכל הקשור לנושא גילוי נזילת מים. הראשונה היא נזילה במערכת הביוב. בעצם הצנרת המנקזת החוצה את המים שאנו עושים בהם שימוש בתוך הבית. למשל: המים שיורדים בשירותים, המים מן המקלחת והמים משטיפת הכלים וכד'. גם מים אלו עוברים למערכת הביוב דרך צינורות העוברים בקירות וברצפת הבית.

המערכת השנייה

היא המערכת המספקת ומביאה לנו את המים מבחוץ אל תוך הברזים או לניאגרה בשירותים.  בעוד במערכת הראשונה, זו המובילה לביוב, הנזילה לא תהיה רציפה ותתרחש רק לאחר שאנו משתמשים במים (למשל הורדת מים בשירותים או פתיחת ברז), הרי שנזילה במער

נזילות מים

כת המספקת לנו מים הביתה תהיה רציפה ולא תפסק אם לא נטפל בה.

ככלל, עוד לפני שנזמין אינסטלטור מקצועי עם ציוד גילוי נזילות, ננסה להבין את מהות הנזילה ומקורה באופן כללי. נוכל לנקוט בכמה פעולות פשוטות: השיטה הטובה ביותר היא כמובן לסגור את כל הברזים ומקורות המים (גם זה של דוד השמש והברז המזין את הניאגרה). אם שעון המים ממשיך לרוץ, למרות שאין יציאת מים מאושרת על ידנו, הרי שקיימת נזילה. אם השעון אינו זז, נוכל לבצע שחרור איטי. למשל של דוד השמש ואחר כך של הניאגרה וכד' וכך יתכן ונזהה את החלק בו נמצאת הבעיה. אם השעון ממשיך שלא לזוז, הרי שיתכן ובעיית הרטיבות נוגעת לתחום האיטום.

גילוי נזילות מים במיקום מדויק

העובדה שזיהנו בגדול את המקור או המיקום, לא פוטרת אותנו מהזמנת איש מקצוע לזיהוי ואיתור נזילות. הסיבה לכך היא פשוטה. אפילו כתם רטיבות ברור, המופיע לפנינו, אינו אומר שהנזילה צמודה אליו. מים מחלחלים ממקום למקום בחללים הנסתרים שבקיר ויכולים להיות במרחק מטרים רבים ממקור הנביעה.

רגע, אבל למה שלא ננחש או "נחפור" קצת עד שנמצא את הנזילה? ובכן, פעם זה אכן היה כך. הצרה היא שאנו שוברים קירות, מקלפים טיח, הורסים רצפות וגורמים נזק של אלפי שקלים רק בשביל לאתר וללא צורך אמיתי. שלא לדבר על כך, שגם נצטרך לתקן את כל ההרס שביצענו – וגם זה עולה סכומים נכבדים. בפועל, כיום גילוי נזילות מים ניתן לעשות בקלות ולהגיע לנקודה המדויקת בה יש את הנזילה. יעיל, אפקטיבי וחוסך המון כסף.

איך מבצעים איתור נזילות?

ישנם מגוון רחב של אמצעים לאיתור נזילות. אך בגדול היעילות ביותר הן 2: מצלמה טרמית יעילה ביותר לאיתור נזילות במצלמה טרמית בתוך הבית ומשתמש בטכנולוגיה ייחודית של קרני אינפרה אדום כדי למפות את הצנרת מתחת לרצפות ובתוך הקירות ולאתר את המקום בו המים פורצים מתוך הנקודה המדויקת בצינור. על צג המצלמה מופיעים הפרשי הטמפרטורות של כל אובייקט, גם מתחת לכיסוי כלשהו. טמפרטורות גבוהות ואזורים חמים יצבעו בצבעי אדום, כתום או צהוב ואזורים קרים יותר, שם גם בדרך כלל תופיע הנזילה, יהיו בצבעים כהים יותר כמו כחול, ירוק וסגול. כך ניתן לאתר את המיקום המדויק של הנזילה ולגשת לטפל בה באופן נקודתי, בלי "להרים" חצי מהבית.

השיטה השנייה נובעת מהחולשה היחסית של המצלמה הטרמית וזאת המגבלה שלה לראות לעומק רב. בקירות הבית הדקים יחסית, מצלמה טרמית נותנת תמונה מלאה ושלמה אבל כאשר הצינורות טמונים עמוק מאוד באדמה, דבר הקורה בצינורות הנמצאים בחוץ וטמונים באדמה, היא מתקשה לתת תמונה ברורה. לכן, בחצרות ובצינורות הטמונים עמוק באדמה, משתמשים בטכנולוגיה של חיישני איתור גז, כאשר מזרימים אל תוך הצנרת גז בטוח לשימוש כמו חנקן ומאתרים היכן יש נזילה.

מי מבצע גילוי נזילות מים?

רבים מתיימרים לבצע איתור נזילות. גם אינסטלטורים רבים עוסקים בכך אבל חשוב לדעת שלא כולם מקצועיים בתחום. גם כאלו שיודעים לתקן נזילות לא בהכרח ידעו לאתר אותם. גם מי שמאתר, לא תמיד יסכים לתקן ויתכן מאוד שהוא רק יניח לפניכם דו"ח מצב, סימון מיקום הנזילה ומפת דרכים לתיקונה ואתם תצטרכו לפנות אל מישהו אחר לביצוע התיקון.

לכן עליכם לחפש איש מקצוע מיומן, בשני התחומים. גילוי נזילת מים ינוע החל מ-1000 ₪ וכמובן יכול לעלות על פי גודל הדירה והשטחים שיש לכסות (וכל זאת כאמור, ללא עלות התיקון ועלות ההריסות והבניה מחדש). יחד עם זאת, חשוב לדעת שאיתור נזילה מדויק יהיה כמעט תמיד זול וחסכוני משמעותי מאשר הריסה מאסיבית ללא שום נקודת אחיזה לאיתור הנזילה.

'אינסטלטורים מומלצים 24/7', הינה חברה מובילה בתחומה המתמחה בגילוי נזילות מים ותיקונם, במבחר כלים טכנולוגים רחב ועם הצלחות מוכחות. נשמח לעמוד גם לרשותך.

נזילות מים הן דבר שקורה הרבה ונגרם ממגוון של סיבות. כדי שלא תצטרכו להסתובב בבית שלכם עם מגב ודלי כל ביום ולנגב מים, חברת nu-flow ריכזה עבורכם את המידע המתאים עבור גילוי נזילות.

גילוי נזילות – מה הסיבות לנזילות מים?

כפי שהזכרנו קודם יש סיבות רבות שגורמות לנזילות מים. אחת הסיבות הנפוצות ביותר לנזילות בבית הוא איטום גג לא טוב. אטימה לא מספיק של הגג שלכם, תאפשר למים רבים לחלחל אל תוך הבית. בימי גשם קשים, הגג יתמלא במים ויכולה להווצר נזילה רצינית לתוך הבית. הסיבה השניה היא צנרת ביוב לא תקינה או פגיעה כלשהי בצנרת. אם קורה נזק כלשהו לצנרת שלכם, כמו סדק, לדוגמא, הדבר עלול לגרום לנזילת מים שיכולה להדרדר מהר מאוד ולהפוך לנזילה רצינית שתגרום לנזקים.

שתי מערכות מרכזיות בצנרת המים בהן בדרך כלל מתרחשות הנזילות-

גילוי נזילות – המערכת המנקזת

המערכת המנקזת היא מערכת שמנקזת לביוב את כלל המים מרחבי הבית. במערכת זו, הנזילה בדרך כלל תהיה מזערית ולא רציפה ולכן יהיה קשה לגלות אותה. גילוי נזילות במערכת המנקזת ייעשה על ידי בלון מיוחד שסותם את פתח היציאה של המים. המים ממשיכים לזרום ולפי מפלס המים בכיור ניתן לגלות את מקור הנזילה.

מערכת אספקת מים

במערכת אספקת מים הנזילות בדרך כלל יהיו רציפות וקלות יותר לזיהוי. גילוי מקום הנזילה המדויק יהיה מסובך וייעשה בהתאם לסימנים שונים שיווצרו בעקבות הנזילה ואיש המקצוע יצטרך לאבחן את הבעיה ואת מקורה.

מתי צריך לעשות בדיקת גילוי נזילות?

על מנת למנוע נזילות מבעוד מועד מומלץ לבצע בדיקות שגרתיות אחת לתקופה ולוודא שהצנרת תקינה ושאיטום הגג, החלונות והדלת מספיק. בדיקה כזו יכולה לחסוך לכם הרבה כאב ראש. אך מה עושים אם כבר יש נזילה? אם אתם חושדים שיש בביתכם נזילת מים צריך להזמין איש מקצוע שיבצע בדיקת גילוי נזילות. ישנם שני סימנים שיעידו על כך שיש בביתכם נזילת מים. הסימן הראשון יהיה הופעתם של כתמי רטיבות על גבי הקירות, התקרה ולעתים אף על הרצפה. לעתים כתמי הרטיבות אף יהפכו לטפטופים. הסימן השני יהיה חשבון המים שלכם. כל דירה מקבלת חשבון מים משלה. אם אתם מקבלים חשבון מים גבוה מהחשבון שאתם רגילים לקבל הדבר יכול להעיד על נזילת מים. במקרה שאחד הסימנים לנזילת מים מופיע בביתכם, מומלץ להזמין איש מקצוע במהירות על מנת שהנזילה לא תגרום לנזקים חמורים ומשמעותיים בביתכם.

שלושה מכשירים לגילוי נזילות

בעבר, גילוי נזילות היה מתבצע תוך שבירה של הקירות או הרצפה וחפירה אל צנרת המים. בשיטה זו היה נגרם נזק רב לבית. כיום, הקדמה והתפתחות הטכנולוגיה מאפשרים גילוי נזילות ללא הרס בכלל. ישנם מכשירים חדישים, מתקדמים ומקצועיים שמגלים נזילות.

מה הם המכשירים ואיך הם עובדים?

מצלמה תרמית לגילוי נזילות

גילוי נזילות מים על ידי מצלמה תרמית נחשב לאחת השיטות הטובות והנפוצות ביותר. שיטה זו למעשה מגלה את הנזילה בעזרת הפרשי טמפרטורות. מה זה אומר? המצלמה התרמית עובדת עם קרני אינפרא אדום שרגישות לחום. רגישות זו לחום מאפשרת לקרני האינפרא לזהות הפרשי טמפרטורה. הפרשי הטמפרטורה יוצגו לנו בעזרת צבעים שונים על גבי מסך. גילוי נזילות בשיטה זו מצריך מאיש המקצוע לחמם את המים במערכת המים שלכם. לאחר שאיש המקצוע יחמם את המים והמים החמים יזרמו בצנרת המים ניתן להתחיל בגילוי הנזילה. איש המקצוע יעבור עם המצלמה התרמית לאורך הצנרת על גבי הקיר או הרצפה. במידה שקיימת נזילת מים, המים החמים ינזלו מהאזור בו קיימת הנזילה. המצלמה התרמית תזהה את התחממות האיזור וכך איש המקצוע יוכל לדעת ששם קיימת הנזילה. שיטה זו נחשבת ליעילה אך יש לה חסרון בולט. לקרני האינפרא האדום, שמאפשרות את גילוי הנזילה יש טווח בדיקה קצר מאוד. בעקבות כך, המצלמה התרמית מסוגלת לקלוט לטווח קצר של סנטימטרים בודדים. במידה והצנרת שלכם עמוקה בתוך האדמה, המצלמה התרמית לא תהיה יעילה בגילוי הנזילה.

חיישן גז לגילוי נזילות

חיישן גז לגילוי נזילות, למעשה בכלל מגלה דליפת גז. אז איך במקום מים המכשיר מגלה גז? בשביל שחיישן הגז יעבוד, איש המקצוע צריך לרוקן את צנרת המים שלכם לחלוטין. לאחר שכל המים רוקנו איש המקצוע יצטרך להחדיר גז לתוך צנרת המים. נשמע מסוכן אבל זה לא. הגז בו משתמשים מורכב מ95% חנקן ו5% מימן ולכן נחשב לידידותי לסביבה וללא מסוכן. לאחר החדרת הגז לצנרת המים, איש המקצוע יעבור עם חיישן הגז לאורך הצנרת על גבי הקיר או הרצפה. במידה וקיימת נזילת מים, הגז ידלוף מהצנרת וחיישן הגז יאתר את הדליפה ויתריע לנו עליה. גילוי נזילות בשיטה זו נחשב ליעיל מאוד. לחיישן הגז יש יתרונות רבים עבור גילוי נזילות והמרכזי שבהם הוא טווח הבדיקה שלו. לעומת מצלמה תרמית שטווח הבדיקה שלה קצר, חיישן הגז יכול לבדוק גם מטרים עמוקים בתוך האדמה, לכן הוא מתאים עבור צנרות עמוקות. למרות זאת יש לו חסרון אחד בולט. דרך העבודה שלו מצריכה עבודת הכנה מקיפה שלוקחת זמן רב. עבודת ההכנה כוללת גם את ריקון המים והחדרת הגז במקומם, וגם בדיקה התחלתית שמטרתה לוודא שאין דבר בעומק הצנרת שעלול לפגוע בטיב העבודה. איש מקצוע לא מקצועי שלא יידע לתפעל את חיישן הגז ייתקל בבעיות רבות.


מכשיר אקוסטי לגילוי נזילות

מכשיר אקוסטי לגילוי נזילות עובד על גלי קול. מה זה אומר? המכשיר האקוסטי מכיל מיקרופונים רגישים. את המכשיר נצמיד לאזורי הצנרת, על גבי הקיר או הרצפה. איש המקצוע יתחבר לאוזניות ובעזרת המקרופונים של המכשיר האקוסטי יחפש קולות טפטוף בעוצמות שונות. איתור נזילות מים בעזרת מכשיר אקוסטי נחשב לשיטה יעילה שמאפשרת איתור נזילות מים גם במקומות פתוחים ובמקומות עמוקים. עם זאת, השימוש במכשיר האוקסטי נדיר מאוד. במקרים בהם הנזילה חלשה מאוד יהיה קשה לאתר אותה בעזרת מכשיר זה. השימוש במכשיר האקוסטי יכול להעשות רק על ידי איש מקצוע מנוסה שמתמחה במכשיר זה.

מה המחיר של גילוי נזילות? 

אין תשובה חד משמעית בנוגע למחיר של גילוי נזילות. הסיבה לכך היא שהמחיר לגילוי נזילות מים נקבע על פי מורכבות הבעיה. עד שאיש המקצוע לא יגיע אליכם ויבין את חומרת הבעיה ואת הקושי בגילוי הנזילה הוא לא יוכל לתת לכם הצעת מחיר סופי. דבר נוסף שישפיע על המחיר הוא המכשיר בו איש המקצוע בחר להשתמש. אנשי המקצוע מכירים את השטח, מכירים את המכשירים השונים ויודעים להתאים כל מכשיר למבנה או השטח בו נמצאים. אם לדוגמא הצנרת אצלכם בבית עמוקה, אין סיבה שאיש המקצוע יבחר להשתמש במצלמה תרמית לאיתור הנזילה. לעומת זאת, אם הצנרת לא עמוקה ומאפשרת שימוש יעיל של מצלמה תרמית, אין סיבה להשתמש בחיישן גז מאחר ועבודת ההכנה עבור חיישן הגז היא קשה ולוקחת זמן רב מאוד. רק לאחר שאיש המקצוע יגיע לביתכם הוא יוכל לתת לכם הצעת מחיר שתכיל את המרכיבים השונים.

חברת nu-flow, מתמחה באיתור נזילות מים במגוון השיטות. צרו איתנו קשר על מנת לקבל שירות ברמה גבוה במחירים אטרקטיביים.

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!