נזילה מהתקרה – זו לא גזרת גורל מלמעלה

להצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו! או התקשרו

איתור נזילות במחיר משתלם! שירות יעיל ומקצועי!

עיקרי הדברים

 

נזילה מהתקרההנה טעות נפוצה מאוד: רבים חושבים שהזמן בו יש נזילה מהתקרה הוא בחורף בלבד. ואכן, בתקופה זו, הגשמים המכים בגג מביאים עימם הרבה מים, המחלחלים דרך הגג אל התקרה של הבית שלנו. יחד עם זאת, כאמור, זו טעות נפוצה ביותר.

כמובן, שאם יש לנו גג שאינו אטום כיאות או שהאיטום שלו נשחק והתבלה, גשמים יביאו לכך שמים יחדירו אל תוך הבית שלנו וכמובן, שנצטרך לבדוק היטב האם מדובר בסיבה הזו, לכתם הרטיבות שאנו רואים בתקרה. אבל מאוד יתכן, שאותה נזילה מהתקרה שאנו עדים לסימנים שלה, נובעת מנזילה או פיצוץ בצינור, העובר בתוך התקרה שלנו או ברצפה של השכן מלמעלה. הוכחה שדבר כזה אפשרי? בבקשה: אם כל רטיבות בתקרה, מקורה היה מימי הגשמים, מדוע קיימים דיווחים כל כך רבים של נזילה מתקרה, גם כאשר המדובר בדירות שאינם נמצאים בקומה העליונה ביותר?

 

איך נזהה האם מדובר בנזילה מהתקרה או רטיבות ממי גשם?

בין אם הנזילה נובעת מצינור העובר אצלכם ובין אם היא עוברת אצל השכן, השיטה הטובה ביותר לזהות האם קיימת נזילה היא לנסות לסגור את כל הברזים ויציאות המים (כולל בניאגרה ובדוד ולבקש זאת יפה גם מהשכן). במידה וגם אם כאשר הכל סגור, שעון המים ממשיך להראות פעילות- הרי שמדובר בנזילה שמקורה בצנרת. אם השעון נעצר לחלוטין – הרי שכנראה הבעיה היא בגשם החודר פנימה.

יחד עם זאת, חשוב לזכור, שלעיתים הנזילה תנבע מהצינורות שמוצאים את המים שהשתמשנו בהם מחוץ לבית שלנו. למשל, צנרת מהכיור לביוב או צנרת מהשירותים ומהמקלחת. פיצוץ בצנרת הזו לא ישפיע על מד המים. אם יש מעלינו שכן ואיננו חשופים לגג ועדיין נראה רטיבות וכשסגרנו את השעון, הוא אכן הפסיק לרוץ, יתכן ומקור הבעיה הוא בנזילה בצנרת זו.

רטיבות מתפשטת

הבעיה עם נזילה מהתקרה, כמו עם כל הנזילות, היא שהכתם, הקילוף או הנפיחות שאנו רואים בתקרה, אינם מלמדים אותנו על סמיכותה של הנזילה עצמה לממצא. מים, שואפים תמיד להתפשט ולהתנקז למקום כלשהו, גם למעלה וגם למטה וכאשר מצטברים מים, הם מתפשטים דרך חללים שהם מוצאים בקירות, ברצפות או בתקרה. התוצאה היא שכתם הרטיבות יכול להיות מרוחק מטרים רבים, מהמקום שבו המים נבעו בפועל.

למה הדבר הזה חשוב? משום שאף אחד אינו רוצה לחצוב שתי וערב בתקרה, כדי למצוא את הנזילה או להרים את המרצפות בקומה שמעל, בכל הבית. זהו בזבוז גדול של זמן, כסף ויוצר בלאגן עצום וכאב ראש גדול. במקום זאת, כל נזילה מהתקרה, ניתן לאתר באופן מדויק ונקודתי, בלי הרס ובלי נזק ובצורה פשוטה ויעילה.

נזילה מהתקרה – טיפול דחוף

כל נזילה באשר היא רצוי לטפל בה באופן מהיר. כפי שאמרנו, המים אינם מחכים אלא מתפשטים ומגדילים את היקף הנזק. אבל נזילה מהתקרה מסוכנת שבעתיים. גם שם יש את הסכנות הרגילות הקשורות למצב בריאותינו (שאיפת נבגים ופטריות מהעובש ומהטחב) וכן נזקים לאסתטיקה של הבית עצמו, עם כתמים, קילופים, עיוות ונפיחויות רעות מראה. אבל הסכנה הגדולה ביותר היא ליציבות המבנה כולו. המים מעכלים ומפוררים לאט גם בטון וגם ברזל ופלדה, כשהם עושים זאת הם מחלישים את החומרים האלו וגורמים להמסתם. התקרה כולה תוכל לקרוס אם לא נטפל בה.

נזילה מתקרה אקוסטית

במקומות רבים, בעיקר משרדים, קצת מתחת לתקרה עצמה מוקם חיפוי של תקרה אקוסטית. ניתן יהיה לראות נזילה גם בתקרה אקוסטית בצורה פשוטה וברורה, שכן הלוחות נפגעים מהר. הנזילה יכולה לנבוע מהתקרה עצמה שמעל התקרה האקוסטית אבל גם מצינורות שונים, הרצים לאורכם ורוחבם של החללים שבין התקרה האקוסטית לתקרה המקורית (בין השאר צינורות לכיבוי אש, שמאוד נפוצים במשרדים).

גם בתקרה אקוסטית חשוב לאתר את נזילת המים במהירות. גם משום שיכול להיות שהיא מסתירה את הבעיה האמיתית שהיא נזילה בתקרה המקורית וגם בגלל שתקרה אקוסטית היא פחות יציבה מתקרה רגילה ולא נרצה קריסה ונפילה של לוחות על ראשי אנשים.

 

מהיכן נובעת הנזילה?

כאשר אנו מדברים על נזילה מהתקרה יש משמעות רבה לשאלה מהיכן הנזילה נובעת? יש לכך השלכות כספיות ויש לכך השלכות על אופי וביצוע התיקון.

כאשר אנחנו מדברים על מקור הנזילה בתקרה, הכוונה היא לשאלה, האם הנזילה היא מהתקרה, בדירה שלנו או שהמדובר בנזילה מרצפה, או יותר נכון מצנרת העוברת ברצפה של הדירה שמעלינו. אם הבעיה נובעת בחלק שלנו, כמובן שנוכל לתקן אותה בלי לשאול לרשותו של אף אחד. אבל אם הבעיה נמצאת בחלק של השכן ובמיוחד במקרה בו נדרש להרוס, להרים רצפות או לחצוב בדירה שלו, הרי שכאן הבעיה מחמירה. נצטרך גם לקבל את רשותו לצורך איתור הנזילה ותיקונה ובנוסף גם לקבל את ראשותו להרס שנבצע.

האמת היא, שמבחינה משפטית, במידה ומקור הנזילה הוא אצל השכן, הרי שהאחריות על התיקון היא עליו. המשמעות היא, שהוא זה שאמור לשאת בהוצאות הכספיות. זה ודאי יכעיס אותו מן הצד האחד אבל יגרום לו להזדרז, בכל הנוגע לטיפול, שכן ככל שיחלוף הזמן, הנזק יגדל ואיתו גם ההוצאה הכספית.

האמת היא, שמעטים הפעמים שנזילה מתקרה, בה מעורבים שני בעלי נכסים שונים, עוברת בשלום ובשלווה. לא פעם העניין נגרר לבין כותלי בית המשפט ודיונים כספיים רבים נערכים. זהו אגב עוד יתרון של ביצוע איתור נזילות מקצועי, שכן התוצאה, מהווה הוכחה ניצחת וקבילה בבית המשפט, שיכול לפסוק על פי הממצאים.

 

איך מאתרים נזילה מהתקרה?

ישנם כמה כלים ואמצעים טכנולוגים המסייעים לנו במציאת נזילות. ישנם חיישני איתור גז, יש סיבים אופטיים ויש מערכות הפועלות על גלי קול. אולם המערכת הנחשבת לטובה ביותר בכל הקשור לאיתור נזילות היא המצלמה הטרמית. היא זוכה לתהילה זו בשל יכולותיה לבצע את איתור הנזילות בצורה מהירה, קלה, ובעיקר מדויקת מאוד, דבר החוסך גרימת נזקים והרס שלא לצורך. בכוחה של המצלמה הטרמית גם לספק לנו תמונת מצב ברורה של כל הצנרת הביתית ולמפות לנו את כל המסעפים למיניהם והחיבורים השונים. זהו דבר בעל ערך רב, כאשר נרצה לחשוב על פתרונות טובים וכוללים לבעיות נזילה וצנרת אחרות.

המצלמה הטרמית פועלת למעשה על בסיס של קרני אינפרה אדומות, היודעות לזהות הבדלים בחום הנפלט מעצמים שונים. למעשה, על צג המצלמה מתקבלת מעין מפה צבעונית עליה מסומנים טמפרטורות שונות בצבעים שונים. עצמים קרים יותר, יצבעו בצבעים כהים כמו כחול, סגול וירוק, בעוד עצמים חמים יותר, יצבעו לעומתם בצבעים "חמים" יותר כמו כתום, אדום וצהוב. מים, שפורצים מתוך צנרת, בנקודה בה הם יוצאים החוצה, יראו טמפרטורה קרה יותר לעומת הסביבה ולכן, נוכל לזהות במדויק את מקום היציאה, בלי להרים ולהרוס אפילו אבן או מרצפת אחת.

את מי להזמין לאיתור נזילה?

איתור נזילה מהתקרה, כמו גם איתור נזילה בכל הבית, אינו עסק פשוט. נדרש גם ציוד יקר ומשוכלל אך גם יכולת הבנה והיכרות עם הנתונים. לכן חובה לבחור בחברה מקצועית ומנוסה. לא כל חברות האיתור יסכימו לתקן את הנזק. חלקן רק ינפיקו דו"ח וייעצו איך לבצע את התיקון באמצעות בעל מקצוע אחר. תיקון נזילה מהתקרה אינו פשוט ולפעמים יכול לקחת ימים ספורים ולכן חשוב לבצע את זה באמצעות אינסטלטורים מקצועיים שגם יאתרו את הבעיה וגם יפתרו אותה.

 

'אינסטלטורים מומלצים 24/7' הינה חברה מקצועית, ותיקה מובילה ובעלת ניסיון רב באיתור ותיקון נזילות במתארים ומקומות שונים. אנו מפעילים צוות רב תחומי מיומן ומנוסה, עם ידע עשיר ומחירים נוחים. נשמח לסייע גם לך.

 

המרכז לאיתור נזילות
המרכז לאיתור נזילות

חברת NUFLOW איתור נזילות היא חברה ותיקה ומקצועית, בעלת מוניטין רב מאוד בתחום איתור הנזילות גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי, התעשייתי והציבורי
בחברה תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע מסורים ואכפתיים, שחיים את המקצוע שלהם כל היום בכל יום מחדש ועושים את כל מה שצריך כדי שתרגישו בטוחים בשירות שנותנים לכם.

לקבלת הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים עכשיו!
חייגו עכשיו!